Kolejna, trzecia już impreza z cyklu "Parowozem przez Wielkopolskę" została zorganizowana w dniu 02.05.2010, dzień po XVII Paradzie Parowozów. Organizatorem było Towarzystwo Przyjaciół Wolsztyńskiej Parowozowni. Pociąg poprowadził parowóz Ty2-953, a w składzie znalazły się 3 wagony Bhixt (dwa typu 101A oraz jeden 43A) oraz wagon bagażowy Dhxt (typ 3F). Cały skład pochodził ze skansenu w Chabówce.

Tym razem wybrano następującą trasę:
Wolsztyn - Zbąszynek - Międzyrzecz - Międzychód - Sieraków Wlkp. / Łowyń - Międzychód - Międzyrzecz - Zbąszynek - Wolsztyn

Skład wyruszył ok. 6:20 (kilka minut opóźnienia) z Wolsztyna by kilkanaście minut przed 7 osiągnąć Zbąszynek, gdzie oczekiwano na skomunikowanie z pociągami z Rzepina oraz Gorzowa Wielkopolskiego. Ok. 7:20 pociąg specjalny wjechał na linię 367 (Zbąszynek - Gorzów Wielkopolski), kierując się do Międzyrzecza, skąd został skierowany do Międzychodu (linią 364: Rzepin - Wierzbno). Stamtąd wjeżdżał do Sierakowa Wielkopolskiego (fragment linii 368: Międzychód - Szamotuły) oraz do Łowynia (fragment linii 373: Międzychód - Zbąszyń). Za tymi stacjami powyższe linie są już nieprzejezdne. Łącznie pociąg specjalny pokonał ok. 240 km, a podróż trwała bez mała 12 godzin.

Na linii 364 na całym odcinku ruch pasażerski został wstrzymany w 1995. W 2007 r. wrócił pociąg osobowy między Międzyrzeczem a Rzepinem, dalej docierają jedynie pociągi towarowe. Linia 368 również utraciła pociągi osobowe w 1995 r. W tym samym roku odcinek od Sierakowa do Szamotuł zamknięto. Na linii 373 przewozy pasażerskie zawieszono kilka lat wcześniej - w 1987 r. Za stacją Szklarka Trzcielska jest nieprzejezdna, ponieważ w wielu miejscach są ubytki w torach, a w Zbąszyniu rozebrano rozjazd na Międzychód. Dlatego też była to nie lada gratka dla osób "zaliczających" krajowe linie kolejowe.

Tablica kierunkowa pociągu specjalnego.
Parowóz ze składem gotowy do odjazdu ze stacji początkowej.
Zbąszynek, parowóz dokona oblotu składu. Obok SA105-105 jako poc. 78521 do Gorzowa Wlkp., a w dali ET22-1053.
Początek manewrów.
Międzyrzecz. Parowóz obleciał skład i wykonuje najazd.
Międzyrzecz, najazd pociągu specjalnego. W chwilę później jechaliśmy już do Sierakowa.
Zielomyśl. Retro zatrzymuje się na przystanku osobowym aby zabrać podróżnych, będących pod nadzorem funkcjonariusza Milicji Obywatelskiej.
W chwilę później. Widok na cały skład.
Wierzbno. Ujęcie z budynkiem dworca, w którym mieści się smażalnia ryb.
Międzychód. Mieszkańcy przybyli tłumnie aby zobaczyć pierwszy od 11 lat pociąg osobowy, który przyjechał od strony Międzyrzecza, na dodatek prowadzony parowozem. Skład jest nawadniany z wozu strażackiego, znajdującego się w głębi kadru.
Pociąg specjalny wyjeżdża w stronę Sierakowa. Widok na stację Międzychód z wiaduktu nad torami.
Gwóźdź imprezy - fotostop z bramką sygnałową przy wjeździe do Międzychodu od strony Sierakowa.
Zatom Stary. Widoczny budynek dworca oraz plac ładunkowy. Uwagę zwraca ciekawie "przystrzyżone" drzewko przy składzie - to efekt "przygotowań" PKP PLK linii do przejazdu pociągu specjalnego...
Zatom Stary - Kłosowice. Fotostop na ceglanym moście.
Sieraków Wlkp. Poc. retro wykonuje najazd na stacji.
Oblot składu.
Międzychód Letnisko, powrót do Międzychodu. Po prawej budynek dworca, a po lewej widoczny dawny młyn parowy.
Międzychód. Oblot składu po raz kolejny.
Parowóz przejeżdża obok nastawni Mi2.
Gorzyń Wlkp. - Głażewo. Fotostop na nasypie nad bagnami.
Głażewo. Jeden z dwóch dodatkowych fotostopów z racji sprawnego przeprowadzenia poprzednich. Pociąg rusza z przystanku.
Głażewo - Łowyń. Fotostop z wiaduktem na drodze lokalnej. Poc. retro jedzie w stronę Łowynia.
Retro dojechało w końcu do Łowynia.
Oblot składu.
Dwója dojeżdża do wagonów.
Międzychód. Wjazd na stację.
Wodowanie parowozu z węża strażackiego.
W oczekiwaniu na zakończenie wodowania.
Wierzbno. Skład retro wyjeżdża w stronę Międzyrzecza, mijając budynek nastawni.
Pszczew. Fotostop z "wczasami wagonowymi".
Drugi "prezent" od organizatorów - dodatkowy, nieplanowy fotostop. Motyw z jeziorkiem pomiędzy Międzyrzeczem a Bukowcem Międzyrzeckim.
Z powrotem w Wolsztynie. Obok SA132-014 jako poc. 77339 do Poznania - ostatni tego dnia.
Skład retro przygotowuje się do manewrów, kończących imprezę.