Pociąg specjalny "Piernik" pojechał 14 kwietnia 2012 r. i został zorganizowany przez stowarzyszenie "Instytut Rozwoju i Promocji Kolei" w Poznaniu. Wybrano dla niego trasę:

Poznań Główny - Gniezno - Inowrocław - Toruń Główny - Toruń Miasto

Pociąg poprowadziła Pm36-2, a w składzie znalazły się (od czoła pociągu) dwa wagony serii Bp oraz wagony serii: B10ou, WRo, A9ouy, B10ou i B10nou.

Od stacji Toruń Miasto pociąg przemianowano na "Ko-piernik" i wyruszył on w dalszą drogę na trasie:

Toruń Miasto - Toruń Wschodni - Ostaszewo Toruńskie - Chełmża - Unisław Pomorski - Bydgoszcz Główna - Solec Kujawski - Toruń Główny - Toruń Wschodni

Do Poznania skład wrócił jako "Piernik".

Gniezno
Parowóz do Poznania przyjechał z opóźnieniem, przez co również do Gniezna przybył później w stosunku do planowanego rozkładu. Na pociąg czekała już miejscowa telewizja. Po zatrzymaniu parowóz przemanewrował do wozu strażackiego na wodowanie, a pasażerowie udali się na zwiedzanie gnieźnieńskich warsztatów.
Jankowo Dolne
Pociąg specjalny przejeżdża przez przystanek osobowy bez zatrzymania. W dole jezioro Byczek.
Toruń Miasto
Pociąg specjalny "Piernik" skończył bieg. Buchająca parą sprężarka powodowała przedłużające się postoje.
"Ko-piernik" wjeżdża na stację Toruń Wschodni.
Toruń Wschodni - Łysomice
Pociąg specjalny jedzie do Chełmży.
Wjazd poc. "Ko-piernik" do Chełmży.
W chwilę później.
Planowy postój na stacji w Chełmży. W tle widoczna cukrownia z dwoma kominami i silosem cukrowym.
Chełmża - Głuchowo
Pociąg specjalny wyrusza w dalszą drogę.
Unisław Pomorski
Krótki postój na stacji.
Dąbrowa Chełmińska - Ostromecko
Pociąg specjalny przejeżdża pod wiaduktem drogi lokalnej w okolicy wsi Nowy Dwór.
Bydgoszcz Akademia - Bydgoszcz Brdyujście
"Ko-piernik" w drodze do stacji Bydgoszcz Główna.