3E/1-30
29.07.2013, Palędzie

Kanciak z kontenerowcem zmierza w stronę zachodniej granicy. W tle widać wiadukt drogi S11.
3E/1-045
01.08.2013, Gułtowy - Kostrzyn Wielkopolski

Zwrot próżnych beczkokontenerów jedzie w stronę Poznania.
3E/1-51
19.10.2013, Palędzie - Poznań Górczyn

Kontenery - cysterny jadą w kierunku Franowa.
3E/1-51
31.07.2013, Poznań Górczyn

Mieszane brutto kontenerowe przemyka przez stację zjeżdżając z łącznicy towarowej Starołęka-Górczyn.
16D-009
19.09.2012, Berlin

Tamara (ex. TEM2-060), zmodernizowana przez NEWAG Nowy Sącz, zaprezentowana na targach Innotrans 2012 w Berlinie.
31WE-005
26.09.2013, Gdańsk Stadion Expo

Ostatni z 5 sztuk Impulsów dla województwa dolnośląskiego na targach TRAKO 2013. Pierwszy z tych pojazdów na testach na CMK pojechał z prędkością 211,6 km/h.
35WE-004
19.09.2012, Berlin

Jeden ezetów dla SKM Warszawa na targach Innotrans w Berlinie.
35WE-004
19.09.2012, Berlin

Z innego ujęcia.
66-003
03.08.2013, Nowe Drezdenko

Szerszeń oczekuje na rozładunek węglarek.
111Ed-001
26.09.2013, Gdańsk Stadion Expo

Gama na targach TRAKO 2013.
111Ed-001
19.03.2013, Poznań Wschód - Poznań Antoninek

Pierwsza 111Ed na czele poc. EIC 8102 Chrobry w rel. Wrocław - Warszawa, wyjeżdża z Poznania.
111Ed-001
13.03.2013, Poznań Antoninek - Poznań Wschód

EIC 1601 Panorama w rel. Warszawa Wsch. - Wrocław Gł. wjeżdża do Poznania.
111Ed-001
11.03.2013, Poznań Antoninek - Poznań Wschód

EIC 1601 Panorama zmierza w stronę Poznania Głównego. Lokomotywa prowadziła pociąg w całej relacji Warszawa - Wrocław.
111Ed-001
07.03.2013, Poznań Antoninek

EIC 8102 Chrobry (w rel. Szczecin - Warszawa) wyjeżdża z miasta. Lokomotywa przejęła jego obsługę na stacji Poznań Główny.
111Ed-001
05.03.2013, Poznań Wschód - Poznań Antoninek

EIC 8102 Chrobry powraca do Warszawy Wschodniej.
111Ed-001
04.03.2013, Poznań Główny

Pierwsza wizyta Gamy w Poznaniu z poc. EIC 1803 Chrobry w rel. Warszawa Wsch. - Szczecin Gł. Po przyprowadzeniu pociągu do Poznania pierwsza 111Ed skończyła bieg.
111Ed-001
04.03.2013, Poznań Główny

W szerszym ujęciu.
111Ed-001
04.03.2013, Poznań Główny

Po odpięciu się od składu EIC 1803.
111Ed-001
19.09.2012, Berlin

Premiera lokomotywy na targach Innotrans w Berlinie.
163-021
20.07.2013, Rokietnica

"Małgosia" z poc. R 87374 z Krzyża do Leszna przejeżdża pod wiaduktem drogi S11.
163-026
21.03.2013, Poznań Antoninek - Poznań Wschód

"Gabrysia" z poc. IR 17123 "Ner" w rel. Kutno - Poznań Gł. wjeżdża do Poznania.
163-028
24.11.2013, Poznań Główny

Czeska loka manewruje do składu. Widok z przedsionka wejściowego z prezentowanego na "Katarzynkach" EN76-035.
163-029
09.11.2013, Poznań Główny

"Beata" podstawiona do składu poc. R 76910 "Kamieńczyk" do Jeleniej Góry.
163-029
09.01.2013, Poznań Wschód - Poznań Antoninek

Poc. RE 81120 "Mewa" w rel. Szczecin Gł. - Warszawa Wsch. wyjeżdża z Poznania.
163-030
21.04.2013, Poznań Główny

"Agata" z poc. IR "Ner" 71120 do Kutna przed odjazdem ze stacji początkowej.
170-037
26.09.2013, Gdańsk Stadion Expo

Jeden z Vectronów dla DB Schenker Rail Polska na targach TRAKO w Gdańsku.
182-115
01.05.2013, Poznań Starołęka - Poznań Franowo

Poc. kontenerowy STK zjeżdża na Franowo.
186-105
21.09.2010, Berlin

TRAXX F140MS, należący do firmy leasingowej Railpool GmbH na targach Innotrans w Berlinie.
187-002
19.09.2012, Berlin

Nowy TRAXX z systemem Last Mile na targach Innotrans w Berlinie. Łączna moc przy zasilaniu z sieci trakcyjnej wynosi 5600 kW. Lok posiada dodatkowy agregat prądotwórczy, który zapewnia moc ok. 180 kW (odbieraną) przy braku zasilania sieciowego. Dla obu przypadków zapewniono maksymalną siłę trakcyjną równą 300 kN. Przy zasilaniu z agregatu prądotwórczego maszyna osiąga maksymalną prędkość równą 40 km/h. Pojazd w stanie służbowym waży ok. 87 t i osiąga maksymalną prędkość równą 140 km/h.
191-952
12.10.2011, Gdańsk Oliwa

Vectron w wersji jednosystemowej (3 kV DC) na targach Trako w Gdańsku.
203-160
21.09.2010, Berlin

Lokomotywa typu V100.1 z przekładnią hydrauliczną, wyprodukowana w 1974 r. i należąca obecnie do spółki Nordbayerische Eisenbahn (NBE RAIL) i wynajęta firmie Thales Rail Signalling Solutions. Do 1999 r. pracowała w DR / DB z pierwotnym oznaczeniem 110 637-6 / 202 637-5, później została sprzedana kolejom jugosłowiańskim i aż do 2007 r. pracowała w rejonie Kosowa z oznaczeniem 202 637-5. Została zmodernizowana przez Alstom i od 2009 r. rozpoczęła służbę w NBE. Ze starej lokomotywy pozostały jedynie wózki oraz ostoja. Zabudowano nowy silnik spalinowy Caterpillar 3508 BSC o mocy 970 kW. Łącznie zmodernizowano 11 lokomotyw, które zostały dostarczone DB Schenker, NBE RAIL, Locon oraz BBL Logistik.
203-701
21.09.2010, Berlin

Targi Innotrans, zmodernizowana lokomotywa wcześniejszej serii 202 kolei DB. Prototyp maszyny został zaprezentowany już wcześniej, na targach Innotrans 2006. Prezentowany egzemplarz jest hybrydową lokomotywą manewrową, wyposażoną w zasilanie akumulatorowe i układ napędowy ONIX firmy ALSTOM. Maszyna należy do spółki Alstom Lokomotiven Service, będącą spółką joint venture z DB AG. W 2012 r. 5 lokomotyw zostało wynajętych dla firmy MEG (Mitteldeutsche Eisenbahn Gesellschaft) do 2018 r. z możliwością wykupu. Maksymalna moc na cele trakcyjne wynosi 600 kW i realizowana jest przez dwa elektryczne silniki trakcyjne (po jednym na każdy wózek). W lokomotywie zabudowano jeden agregat prądotwórczy o mocy 250 kW spełniający normę Euro IV, który według zapewnień producenta ma zmniejszyć zużycie paliwa o połowę, a emisję zanieczyszczeń o 70% w stosunku do oryginału. Z przodu widoczny charakterystyczny automatyczny sprzęg samoczynny, sterowany z kabiny maszynisty.
203-701
21.09.2010, Berlin

Widok spod dachu.
232-129
21.09.2010, Berlin

Zmodernizowana manewrówka, należąca do SBB Cargo. Lok otrzymał nowy silnik spełniający ówczesne normy emisji Euro, filtr cząstek stałych, układy zabezpieczenia jazdy Integra oraz ETM-S, co umożliwiło jednoosobową obsługę.
245-003
19.09.2012, Berlin

Targi Innotrans 2012, premiera nowej lokomotywy spalinowej TRAXX P160 DE ME (Multi Engine) Bombardiera, wyposażonej w 4 agregaty prądotwórcze z silnikami Caterpillar C18, o łącznej mocy w zakresie 2000-4800 KM.
261-304
12.10.2011, Gdańsk Oliwa

Gravita 10BB na targach TRAKO. Lokomotywa znajdowała się w eksploatacji nadzorowanej w Lotos Kolej.
264-011
21.09.2010, Berlin

Maxima 40CC należąca do prywatnej firmy HF Wiebe na targach Innotrans 2010.
265-500
26.09.2013, Gdańsk Stadion Expo

Gravita 15BB na targach TRAKO, obok Vectron DC dla DB Schenker Rail Polska.
380-020
12.10.2011, Gdańsk Oliwa

Lokomotywa Škoda 109E na targach TRAKO. Rodzina tych maszyn otrzymała imię Emila Zátopka, słynnego czeskiego biegacza, nazywanego "czeską lokomotywą".
381-001
19.09.2012, Berlin

Jednosystemowa Škoda 95E (dla sieci 3 kV DC) dla Kolei Słowackich ZSSK do prowadzenia pociągów zmiennokierunkowych.
401Da-079
12.07.2013, bocznica HCP

Manewrówka wraca luzem na teren HCP. Obok brama parafii Ofiarowania Pańskiego. Tor idzie wzdłuż ulicy Wiśniowej.
401Da-079
12.07.2013, bocznica HCP

Wytaczanie wagonów Z2A (1 klasa) oraz Z2B (2 klasa) PKP Intercity z terenu HCP.
401Da-079
12.07.2013, bocznica HCP

W chwilę później
401Da-079
12.07.2013, bocznica HCP

Skład podjechał na tor znajdujący się w pobliżu zakładów Aquanet, po czym zmienił kierunek jazdy i w dalszą drogę pojechał tyłem.
401Da-079
12.07.2013, bocznica HCP

W chwilę później.
401Da-079
12.07.2013, bocznica HCP

Lokomotywa wraca luzem, przejeżdżając pod wiaduktem w ciągu ul. 28 czerwca 1956 r.
401Da-079
12.07.2013, bocznica HCP

W chwilę później. Maszyna zbliża się do przystanku Poznań Dębina. Bocznica nie ma tutaj połączenia z torami PKP PLK, wjazd na teren HCP odbywa się od strony stacji Poznań Główny.
401Da-079
12.07.2013, bocznica HCP

401Da przekracza skrzyżowanie z drogą prowadzącą do Aquanetu.
401Da-079
12.07.2013, bocznica HCP

W chwilę później. Po lewej płot cmentarza Bożego Ciała.
410-102
21.09.2010, Berlin

Pociąg ICE-S, należący do DB Systemtechnik na targach Innotrans w Berlinie. Głowice napędowe tych pociągów są identyczne z poc. ICE 2, jednak otrzymały specjalne pantografy pomiarowe, a we wnętrzu znajduje się aparatura badawcza. Podczas testów w Japonii skład testowy osiągnął prędkość 395 km/h, dzięki czemu jest najszybszym pociągiem w Niemczech i Austrii.
420-205
19.09.2012, Berlin

Zmodernizowana lokomotywa serii Re 420 kolei SBB dla S-Bahn w rejonie Zurychu w ramach projektu LION (akronim od słów: "Lifting" - odświeżenie, "Integration" - integracja, "Optimierung" - optymalizacjia oraz "Neugestaltung" - nowa aranżacja). Modernizacja obejmie 30 sztuk tych maszyn, wyprodukowanych w latach 1969-1972. Lokomotywa otrzymała nowy system sterowania oraz zabezpieczeń, hamulec elektropneumatyczny, nowe puplity sterownicze (umożliwiające sterowanie wszystkimi funkcjami pociągu zmiennokierunkowego) oraz wyposażenie kabiny maszynisty, nowe zderzaki, pantografy oraz ładowarki akumulatorów). Zmodernizowane Re 420 będą używane do prowadzenia pociągów zmiennokierunkowych. Do prowadzenia pociągów zmiennokierunkowych S-Bahn Zurych mogą być używane lokomotywy lub jednokabinowe głowice napędowe. W ramach projektu LION wymieniono również środkowe wagony 2 klasy, przystosowując je dla osób niepełnosprawnych oraz zmodernizowano wnętrze wagonów pośrednich 1 klasy oraz sterowniczych z miejscami 2 klasy. Wszystkie pociągi zmiennokierunkowe posiadają wagony piętrowe.
430-536
19.09.2012, Berlin

Nowy EZT Bombardiera serii 430 o prędkości maksymalnej 140 km/h dla S-Bahn Stuttgart na targach Innotrans.
450-014
19.09.2012, Berlin

Jednokabinowa głowica napędowa pociągu zmiennokierunkowego S-Bahn w Zurychu na targach Innotrans.
480-003
19.09.2012, Berlin

Jeden z 5 FLIRTów Stadlera dla czeskiego prywatnego przewoźnika LeoExpress na targach Innotrans.
600-001
01.08.2013, Poznań Wschód

LINK zakończył przejazd techniczny z Bydgoszczy. Za chwilę zmieni kierunek jazdy i powróci do bydgoskich zakładów. Uwagę zwracają miejsca po zdemontowanych elementach crash.
600-001
19.09.2012, Berlin

Premiera nowego pojazdu LINK na targach Innotrans w Berlinie.
600-003
26.09.2013, Gdańsk Stadion Expo

Trzeci z LINKów dla NEB na targach TRAKO w Gdańsku.
612-901
19.09.2012, Berlin

SZT będący pociągiem pomiarowym, należącym do DB Systemtechnik. Umożliwia pomiar sił w styku koło-szyna, sił w styku ślizgacz pantografu - sieć trakcyjna, wartości przyspieszeń na poszczególnych elementach pojazdu oraz rejestrację geometrii toru.
628-642
09.11.2013, Szczecin Główny

Poc. RE 5355 z Lübeck Hbf kolei DB skończył bieg. Za kilkanaście minut wyruszy w drogę powrotną jako R 98427.
628-642
09.11.2013, Szczecin Główny

Poc. R 98427 oczekuje na odjazd. W tle Odra oraz Kępa Parnicka.
628-642
09.11.2013, Szczecin Główny

Z innego ujęcia.
628-642
09.11.2013, Szczecin Główny

Poc. R 98427 wyrusza w długą, ponad 350-kilometrową drogę do Lübeck.
630-001
21.09.2010, Berlin

Targi Innotrans. Zmodernizowana LDE 2100 kolei rumuńskich CFR (odpowiednik naszej ST43) jako lokomotywa Carpathia 2300 DE o układzie osi Co'Co', maksymalnej masie 115 t, prędkości 100 km/h i sile pociągowej przy rozruchu 350 kN. Zabudowano w niej silnik Caterpillar 3512C o mocy 1700 kW wraz z prądnicą główną AC typu GFP 560 M8 o mocy 1800 kVA. Układ napędowy umożliwia hamowanie oporowe. Zamiast dotychczasowych silników trakcyjnych DC zastosowano silniki AC typu GDTM 533 F o mocy 475 kVA każdy. Powietrze do układu pneumatycznego dostarcza sprężarka śrubowa Almig TrackAir TA22E, a układ sterowany jest poprzez tablicę pneumatyczną firmy Knorr-Bremse. Kabiny maszynisty uzyskały całkowicie nowe wyposażenie.
641-002
19.09.2012, Berlin

3-członowy EZT typu 7Ev "RegioPanter" firmy Škoda dla Kolei Czeskich na targach Innotrans. Pojazd ma 79,4 m długości i znajduje się w nim 241 miejsc siedzących i 256 stojących (łącznie 497 osób). Posiada nietypowy, niesymetryczny układ osi: Bo'2'+Bo'2'+2'Bo'. Do napędu służy 6 elektrycznych silników trakcyjnych o mocy 340 kW, co daje łącznie 2040 kW. Pojazd osiąga maksymalną prędkość 160 km/h. Koleje Czeskie zamówiły 12 jednostek serii 440 (3-członowe, 3 kV DC, 241 miejsc siedzących), 8 serii 640 (3-członowe, 3 kV DC i 25 kV AC, 241 miejsc siedzących) oraz 6 klasy 650 (2-członowe, 3 kV DC i 25 kV AC, 147 miejsc siedzących).
642-629
19.09.2012, Berlin

Desiro Classic Hybrid na targach Innotrans. Według producenta (Siemens) jest on pierwszym hybrydowym pojazdem pasażerskim. Zastosowano w nim akumulatory litowo-jonowe zabudowane na dachu. Pojazd ma możliwość jazdy bez udziału silnika spalinowego na określonym odcinku trasy. Prezentowany egzemplarz został wyprodukowany w 2001 r. w Kassel. Po przebudowie został włączony do eksploatacji próbnej w maju 2012 r. na trasie Aschaffenburg - Miltenberg. W hybrydowym Desiro zabudowano nowy silnik MTU typu 6H 1800 R75 o mocy 315 kW oraz dodatkowo silnik elektryczny o mocy 400 kW (pomiędzy silnikiem spalinowym a przekładnią). W celu spełnienia nowej normy czystości spalin Euro IIIB przed wydechem zastosowano układ SCR, oczyszczający spaliny z tlenków azotu poprzez wykorzystanie tzw. AdBlue (roztworu mocznika i wody). Energia elektryczna jest generowana przez silnik elektryczny podczas hamowania, co jednocześnie powoduje zmniejszenie zużycia tarcz hamulcowych. Zużycie paliwa oraz redukcja emisji dwutlenku węgla według założeń ma spaść o 25%. Dodatkowo pojazd został wyposażony w prototypowy układ klimatyzacji firmy Konvekta, który pochłania o 10% energii elektrycznej mniej.
650-109
26.09.2013, Gdańsk Stadion Expo

Trzyosiowa manewrówka na targach TRAKO w Gdańsku.
650-109
19.09.2012, Berlin

Lokomotywa Vossloh G6 na targach Innotrans. W tym czasie maszyna była w eksploatacji próbnej w firmie STK. Lokomotywa została wyposażona w silnik spalinowy o mocy 650 kW oraz przekładnię hydrauliczną Voith. Jej maksymalna prędkość jazdy to 35 km/h. Została wyprodukowana w 2012 r.
771-065
02.08.2012, Seebad Heringsdorf

Wagon motorowy oczekuje na lepsze czasy.
797-823
12.10.2011, Gdańsk Oliwa

Czeska manewrówka dla Kopalni Węgla Brunatnego "Adamów" na targach TRAKO w Gdańsku.
841-024
21.09.2010, Berlin

Targi Innotrans, zmodernizowana jednokabinowa lokomotywa Carpathia 1300 DH-M, bazująca na serii 73 CFR. Do napędu maszyny służy silnik Caterpillar 3508C o mocy 1000 kW, z którego napęd przekazywany jest poprzez przekładnię hydrauliczną typu TH2 (z retarderem) wraz z przekładniami osiowymi typu F35P i F35SP. Maszyna waży 70 t, osiąga 100 km/h i 230 kN siły pociągowej przy rozruchu.
861-006
19.09.2012, Berlin

3-wagonowy spalinowy zespół trakcyjny o układzie osi Bo'2'2''Bo' wyprodukowany przez słowacką firmę ŽOS Vrútky na targach Innotrans. Jednostkę napędzają dwa silniki spalinowe MAN o mocy 588 kW każdy, a napęd przenoszony jest poprzez przekładnię hydrauliczną Voith z retarderem na skrajne wózki. Wózki z usprężynowaniem pneumatycznym zostały dostarczone przez Siemensa. Dla pasażerów przeznaczono 177 miejsc siedzących (w tym 9 składanych). Dla kolei słowackich ZKKS dostarczonych zostanie 12 zespołów przy cenie 4,414 mln Euro za sztukę. Mają być przeznaczone do obsługi tras: Leopoldov / NovéZámky - Jelšovce - Pievidza oraz Koszyce - Trebišov / Prešov - Humenné- Slakčín.
1020-041
21.09.2010, Berlin

6-osiowy elektrowóz serii 1020 (typu E94), wyprodukowany w 1943 r. w zakładach Hennigsdorf i należący obecnie do firmy Mittelweserbahn (MWB). W 2010 r. zakłady w Hennigsdorf obchodziły stulecie istnienia. Lokomotywa posiada masę własną 119 t, długość ze zderzakami 18,6 m oraz maksymalną prędkość 90 km/h. Jest zasilana prądem 15 kV AC. Łącznie dostarczono 102 takie pojazdy.
6112-001
21.09.2010, Berlin

4-członowy elektryczny zespół trakcyjny produkcji Končar oraz TŽV Gredelj na targach Innotrans. Pojazd osiąga prędkość maksymalną 160 km/h i może zabrać 220 pasażerów na miejscach siedzących i do 300 pasażerów na miejscach stojących (łącznie 520 osób). Ezt waży 172 t i posiada układ osi Bo'2'2'2'Bo'. Napęd zapewniają 4 silniki trakcyjne o mocy 500 kW każdy (łącznie 2000 kW). Zasilany jest prądem 25 kV AC. Poza Chorwacją jedna jednostka jeździ również na terenie Bośni i Hercegowiny.
08503
21.09.2010, Berlin

3-członowy ezt Siemens Desiro ML dla Kolei Belgijskich SNCB. Siemens dostarczy łącznie 305 takich jednostek w latach 2011-2016 za kwotę 1,425 mld Euro, co jest jak na razie największym jednorazowym zamówieniem tego przedsiębiorstwa. Każdy z pojazdów posiada moc 2000 kW, układ osi Bo'Bo'+2'2'+Bo'Bo', 280 miejsc siedzących oraz osiąga prędkość maksymalną 160 km/h. Ezety dostarczane są w dwóch wariantach zasilania: wyłącznie 3 kV DC lub 3 kV DC i 25 kV AC. 115 jednostek zostanie dostarczonych w wersji 3 kV DC (zakres numeracji 08001-08115), 95 jednostek 3 kV DC skierowanych będzie do obsługi brukselskiej Réseau Express Régional (w skrócie RER, z fr. szybka kolej miejska), której budowa ma zostać zakończona do 2016 r. (08116-08210) a pozostałe 95 jednostek będzie dwusystemowe, przeznaczone do obsługi regionów przygranicznych.
Y 9002
21.09.2010, Berlin

Zmodernizowana lokomotywa należąca do SNCF Infra, powstała na bazie loka serii Y 7100 oraz Y 7400. Modernizację wykonuje konsorcjum firm Socofer, Voith Turbo oraz SNCF. Przebudowanych ma zostać 200 lokomotyw (z możliwością rozszerzenia zamówienia do 300 sztuk). W pojeździe zabudowano nowy silnik MAN D 2066 LE621 o mocy 265 kW oraz przekładnię hydrauliczną Voith L220 reV2. Maksymalna prędkość wynosi 60 km/h.
21011
21.09.2010, Berlin

Pojazd metra z rodziny MOVIA, wyprodukowany przez Bombardiera. Prezentowana maszyna jest jednym z 191 zamówionych przez londyńskie metro pociągów (łączna ilość wagonów wynosi 1395 sztuk). Prezentowany zespół jest w pełni klimatyzowany oraz posiada przejścia międzywagonowe, osłonięte harmonią. Obie te funkcje są nowością w metrze londyńskim. Zespoły osiągają prędkość 100 km/h i posiadają hamulec elektrodynamiczny z możliwością rekuperacji. Pojazdy dostarczane są w 2 wersjach: 133 sztuki S7 (7-wagonowe, 268 miejsc siedzących umieszczonych wzdłuż ścian, 1071 stojących - łącznie 1359 miejsc) dla linii Hammersmith & City, Circle i District oraz 58 sztuk S8 (8-wagonowe, 306 miejsc siedzących umieszczonych wzdłużnie oraz poprzecznie względem ścian, 1226 stojących wraz z miejscami dla niepełnosprawnych - łącznie 1532 miejsca) dla linii Metropolitan. Każdy z wagonów został osadzony na dwóch wózkach. Wszystkie osie zespołów są napędne.
29008
19.09.2012, Berlin

Premiera europejskiej wersji lokomotywy z rodziny PowerHaul firmy GE Transportation o oznaczeniu PH37ACi. Ten egzemplarz jest szerszy w stosunku do wersji dla Wielkiej Brytanii. Lokomotywa jest przystosowana do systemu ETCS i posiada system "Tempo" produkcji GE. Montaż lokomotywy odbywał się w firmie Tülomsas w Turcji. Pojazd przeznaczony jest dla niemieckiego przewoźnika Heavy Haul Power International. GE miało dostarczyć 2-6 tych lokomotyw. Lok ma długość 21,7 m, 9000 l zbiornik paliwa, napęd GE PowerHaul P616 z silnikiem V16 o mocy 2750 kW, a rozruchowa siła pociągowa wynosi 450 kN (przy masie 120 t) lub 544 kN (przy masie 126 t). Pojazd wyposażony jest w hamulec elektrooporowy.
37027
21.09.2010, Berlin

"Prima" wyprodukowana w 2004 r. przez Alstom i należąca pierwotnie do SNCF Fret. W 2009 r. została sprzedana do AKIEM i od tego czasu wynajmowana jest różnym przewoźnikom. Na Innotrans została zaprezentowana w nowym malowaniu właściciela. Łącznie wyprodukowano 60 lokomotyw z serii "Prima". Maszyna ma 19,72 m długości, waży 90 t, zasilana jest 3-systemowo: 1,5 kV DC, 15 kV AC i 25 kV AC. Osiąga prędkość 140 km/h przy mocy 4200 kW.
ALP-45DP-4500
21.09.2010, Berlin

Dwutrakcyjna lokomotywa Bombardiera dla firmy New Jersey Transit (NJT).  Jest to pierwsza maszyna tego typu zamówiona przez NJT. Układ osi pojazdu to Bo'Bo'. Posiada dwa silniki spalinowe Caterpillar 3512HD o mocy 1600 kW każdy i osiąga prędkość 160 km/h przy zasilaniu nim oraz pantograf do odbioru energii elektrycznej z napowietrzej sieci trakcyjnej. Silniki spalinowe zasilają prądnice trakcyjne MITRAC TG 3800 A o mocy 1700 kVA każda. Zmiana sposobu zasilania (np. z diesla na sieć trakcyjną) zajmuje ok. 100 s. Przy zasilaniu z sieci trakcyjnej pojazd rozwija maksymalną prędkość 200 km/h. Każda oś napędzana jest poprzez elektryczny silnik trakcyjny typu MITRAC DR 3700 F, w pełni usprężynowany, o mocy 1300 kW każdy. Pojazd wyposażono w hamulec tarczowy (2 tarcza / oś), klockowy oraz elektrodynamiczny z rekuperacją. Lokomotywa przeznaczona jest do piętrowych pociągów zmiennokierunkowych MultiLevel, również produkcji Bombardiera, dlatego też posiada kabinę tylko z jednej strony. Maksymalna siła pociągowa przy rozruchu osiąga wartość 316 kN. Koleje NJT otrzymały 35 sztuk tych lokomotyw, a Agence métropolitaine de transport (AMT) w Montrealu 20 sztuk. Loki dla NJT są 3-systemowe (12,5 kV 25 Hz AC, 12,5 kV 60 Hz AC oraz 25 kV 60 Hz AC) a dla AMT jednosystemowe (25 kV 60 Hz AC). Lokomotywy mogą pracować w trakcji wielokrotnej do 2 pojazdów.
Ansaldobreda Metro
21.09.2010, Berlin

Jeden z 30 zespołów metra dla linii C w Rzymie. Każda sztuka kosztowała 10 mln Euro. Pojazd jest w pełni automatyczny, bez udziału maszynisty w jego prowadzeniu. Zespół składa się z 6 wagonów: 4 napędnych oraz 2 bez napędu. Obok 5-członowy tramwaj Stadler Variobahn dla Bybanen w Bergen w Norwegii, który miał zostać dostarczony w ilości 17 sztuk.
AVRIL
19.09.2012, Berlin

Prototyp pociągu bardzo wysokich prędkości Talgo AVRIL na targach Innotrans. Nazwa składu to akronim od "Alta Velocidad Rueda Independiente Ligero", co z hiszpańskiego oznacza skład "wysokich prędkości, lekki i z niezależnymi kołami". Zespoły docelowo mają jeździć z prędkościami 380 km/h. Pociągi składać się mają z dwóch głowic napędowych po jednej na każdy koniec składu oraz z 12 wagonów bez napędu (o nietypowej długości 13 m).
BR232-03
02.09.2013, Poznań Wschód

Wygaszona Ludmiła z firmy PozBruk Connect oczekuje na rozładunek węglarek.
DE12-xxx
19.09.2012, Berlin

Prototyp lokomotywy Vossloh DE12 na targach Innotrans, bez żadnego numeru. Pojazd wyposażono w silnik MTU 8V 4000 R43 o mocy 1200 kW z przekładnią elektryczną i posiada masę 80 t, długość 17 m, max prędkość 120 km/h, najmniejszy promień łuku 55 m. Maszynę wyposażono w hamulec elektrodynamiczny o mocy 1440 kW.
DSŻ-02-7628
08.11.2013, Leszno

Drezyna z żurawiem oczekuje na przydział na stacji Leszno. Za drezynką znajduje się platforma, zbudowana na bazie przyczepy PWM10.
E4MSU-001
26.09.2013, Gdańsk Stadion Expo

Ekspozycja na targach TRAKO w Gdańsku.
E4MSU-001
19.09.2012, Berlin

Premiera nowej lokomotywy z ZNLE Gliwice (obecnie NEWAG) - Griffina na targach Innotrans w Berlinie.
E186-248
03.08.2013, Krzyż - Drawski Młyn

Beczki przeznaczone do przewozu ciężkiego oleju opałowego jadą ze Świnoujścia w stronę Poznania. Pociąg przed chwilą przekroczył most nad Notecią.
E483-255
01.08.2013, Gułtowy - Kostrzyn Wielkopolski

Traxx należący do Lotosu jedzie z pociągiem kontenerowym w stronę Poznania.
ED72-006
03.08.2013, Krzyż - Drawski Młyn

Poc. R 87400/1 ze Świnoujścia do Poznania Gł. zbliża się do stacji Drawski Młyn. W tle widać most nad Notecią.
ED72-021
01.10.2013, Poznań Główny

Poc. R 77784 do Leszna gotowy do odjazdu ze stacji początkowej. Na czele znajduje się niezidentyfikowany EN57.
ED72-021
20.07.2013, Kiekrz - Rokietnica

Poc. R 87372 w rel. Krzyż - Poznań Gł. wyjeżdża z Rokietnicy.
ED250-001
26.09.2013, Gdańsk Stadion Expo

Prezentacja pierwszego Pendolino dla PKP Intercity. Skład był tu eksponowany tylko przez dwa dni (26 i 27 września).
ED250-001
26.09.2013, Gdańsk Stadion Expo

Widok od strony peronu.
ED250-001
22.08.2013, Węglewo

Pierwszy egzemplarz Nowego Pendolino dla PKP Intercity oczekuje na odjazd ze stacji początkowej toru doświadczalnego Instytutu Kolejnictwa w Węglewie.
ED250-001
22.08.2013, Węglewo

W zbliżeniu.
ED250-001
22.08.2013, Węglewo

Pendolino zbliża się do jednego z wiaduktów drogowych na pętli.
ED250-001
22.08.2013, Węglewo

Widok z drugiej strony wiaduktu.
ED250-001
22.08.2013, Węglewo

W chwilę później.
EDK300-74
15.08.2013, Chełmża

Dźwig kolejowy odpoczywa na bocznym torze modernizowanej stacji Chełmża.
EM120-01
24.11.2013, Poznań Główny

Drezyna pomiarowa oczekuje na zwolnienie toru.
EN57-012
02.07.2013, Poznań Dębiec

Poc. R 67305 w rel. Kluczbork - Poznań Gł. zatrzymuje się przy peronie przystanku Poznań Dębiec.
EN57-012
02.07.2013, Poznań Dębiec

R 67305 w chwilę później.
EN57-012
02.07.2013, Poznań Dębiec

R 67305 odjeżdża z ostatniego przystanku na swojej drodze.
EN57-012
29.06.2013, Poznań Dębiec

Poc. R 17501 w rel. Łódź Kaliska - Poznań Gł. odjeżdża z ostatniego przystanku na swojej drodze.
EN57-046
04.08.2013, Zbąszynek - Szczaniec

Jednostka w barwach województwa lubuskiego jako poc. R 77379 do Rzepina przed kilkoma minutami opuściła stację początkową.
EN57-075
05.03.2013, Poznań Antoninek - Poznań Wschód

EN57 jedzie jako podsył w stronę Poznania Głównego.
EN57-613
01.08.2013, Poznań Wschód

Poc. IR 65110/1 "Mamry" w rel. Poznań Gł. - Olsztyn Gł. mija stację bez zatrzymania. EN57-613 jest prawdopodobnie jedyną niezmodernizowaną gruntownie jednostką z klimatyzacją kabiny maszynisty.
EN57-621
20.04.2013, Poznań Główny

Poc. R 78445 do Kołobrzegu oczekuje na odjazd ze stacji początkowej.
EN57-634
30.07.2013, Poznań Główny

Poc. R 67927 z Wrocławia Gł. skończył bieg. Nad jednostką znajduje się parking Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego i galerii Poznań City Center.
EN57-645
30.06.2013, Poznań Dębina - Poznań Główny

R 76306 z Poznania Gł. do Kluczborka w chwilę po odjeździe ze stacji początkowej.
EN57-756 + 724 + 658
31.07.2013, Poznań Górczyn

Podsył próżnego składu poc. dodatkowego "Woodstock Express" z Kostrzyna do Poznania.
EN57-672
10.07.2013, Poznań Główny

R 76930 do Wrocławia Gł. oczekuje na odjazd ze stacji początkowej.
EN57-673
17.07.2013, Poznań Garbary - Poznań Wschód

Poc. R 77922/3 w rel. Poznań Gł. - Gniezno przekroczył właśnie most nad Wartą.
EN57-701
10.06.2013, Poznań Główny

Poc. R 77530 do Krotoszyna oczekuje na odjazd ze stacji początkowej.
EN57-701
10.06.2013, Poznań Główny

R 77530 odjeżdża do Krotoszyna.
EN57-701
10.06.2013, Poznań Główny

W chwilę później. W tle Lokalne Centrum Sterowania Poznań Główny (PoA).
EN57-702
09.03.2013, Toruń Miasto - Toruń Wschodni

Poc. R 55548/9 z Bydgoszczy Gł. jedzie do stacji docelowej, przejeżdżając pod tzw. garbatym mostkiem.
EN57-702
09.03.2013, Toruń Miasto - Toruń Wschodni

R 55548/9 widziany od drugiej strony. Pierwszy człon jednostki posiada wyświetlacz w starym gnieździe po "filmie" oraz oświetlenie żarowe, natomiast widoczny na zdjęciu człon rb posiada już wyświetlacz osadzony od zewnątrz i oświetlenie halogenowe.
EN57-720
20.07.2013, Rokietnica - Kiekrz

Poc. R 87327 w rel. Krzyż - Poznań Gł. wyjeżdża z Rokietnicy.
EN57-725
21.04.2013, Poznań Główny

IR 75111 "Drwęca" do Olsztyna oczekuje na odjazd ze stacji początkowej. Po prawej 163-030 z poc. IR 71120 "Ner" do Warszawy Wsch., również na stacji początkowej. Nad pociągami fasada nowego budynku dworca.
EN57-725
21.04.2013, Poznań Główny

IR 75111 "Drwęca".
EN57-742 + EN57-1762
07.12.2013, Poznań Dębiec

Poc. R 77731 z Leszna do Poznania Gł. rusza z przystanku Poznań Dębiec.
EN57-827 + 749 + 1714
04.08.2013, Szczaniec - Zbąszynek

Powrót z Woodstock. Wagon silnikowy środkowej jednostki poc. 81106 "Miłość Przyjaźń Muzyka" z Kostrzyna n. Odrą do Warszawy Wsch.
EN57-755
06.07.2013, Poznań Główny - Poznań Górczyn

Poc. R 77227 "Malta" do Zielonej Góry rozpędza się po wyjeździe ze stacji początkowej. Był to jeden z dwóch rozkładowych pociągów Regio, jeżdżących po linii Poznań Gł. - Zbąszynek, zdominowanej przez Koleje Wielkopolskie.
EN57-767 + 983
29.07.2013, Palędzie

Pierwszy uruchomiony w tym roku poc. dodatkowy 78101 "Poznań Express" z Poznania Gł. do Kostrzyna n. Odrą przelatuje przez stację. Pociąg zorganizowano z okazji XIX Przystanku Woodstock. W tle wiadukt zachodniej obwodnicy Poznania - drogi S 11.
EN57-775
05.01.2013, Pobiedziska Letnisko

Poc. R 75304/5 w rel. Poznań Gł. - Toruń Gł. rusza z przystanku w dalszą drogę.
EN57-827 + 749 + 1714
04.08.2013, Szczaniec - Zbąszynek

Poc. dodatkowy 81106 "Miłość Przyjaźń Muzyka" z Kostrzyna n. Odrą do Warszawy Wsch. zgodnie z planem zbliża się do Zbąszynka.
EN57-846
29.06.2013, Poznań Dębina

Poc. R 76306 w rel. Poznań Gł. - Kluczbork zbliża się do przystanku osobowego, przejeżdżając pod wiaduktem w ciągu ul. 28 czerwca 1956 r.
EN57-847
17.06.2013, Września - Chwalibogowo

Poc. R 77272 z Gniezna do Jarocina wywlókł się z Wrześni.
EN57-890
06.07.2013, Poznań Dębina - Poznań Główny

Poc. R 77529 z Kępna zbliża się do stacji docelowej.
EN57-917
15.03.2013, Poznań Dębiec - Poznań Główny

Poc. R 77495 z Leszna jedzie w stronę stacji docelowej, przejeżdżając pod wiaduktem linii nr 3 z Warszawy Zachodniej do Frankfurtu n. Odrą.
EN57-919
20.07.2013, Poznań Strzeszyn - Poznań Główny

Poc. R 87472 z Piły Gł. do Poznania Gł. przejeżdża pod wiaduktem drogi S 11.
EN57-922
09.03.2013, Toruń Wschodni - Toruń Miasto

R 50848 do Bydgoszczy Gł. rozpoczął swoją podróż.
EN57-931
09.03.2013, Toruń Miasto - Toruń Wschodni

R 55108 w rel. Bydgoszcz Gł. - Iława Gł. w chwilę po opuszczeniu stacji Toruń Miasto. W tle wieże kościoła pw. św. Jakuba.
EN57-931
09.03.2013, Toruń Miasto - Toruń Wschodni

R 55108 widziany od drugiej strony.
EN57-953
08.11.2013, Ostrów Wielkopolski

Poc. R 7120 w rel. Poznań Gł. - Łódź Kaliska po zmianie czoła stoi przy peronie 1. i oczekuje na odjazd. jednostka posiada nowy, szerszy rodzaj wyświetlacza oraz odmienne fotele pasażerskie.
EN57-984
01.08.2013, Poznań Wschód

Poc. R 57322/3 w rel. Toruń Gł. - Poznań Gł. gotów do odjazdu w dalszą drogę.
EN57-985
30.07.2013, Poznań Główny

R 77738 do Leszna oczekuje na odjazd ze stacji początkowej.
EN57-986
01.05.2013, Poznań Starołęka - Poznań Krzesiny

Poc. R 71504 z Poznania Gł. do Łodzi Kaliskiej.
EN57-996 + 1337 + 608
08.11.2013, Leszno

Poc. R 78133 do Poznania Gł. oczekuje na odjazd ze stacji początkowej. Po lewej niewidoczna SU42-536 manewruje z Bohunami, a obok poc. TLK 56103/2 "Pomorzanin" w rel. Gdynia Gł. - Wroclaw Gł. przygotowuje się do odjazdu w dalszą drogę.
EN57-1010 + EN57-1257 + EN57-1017
04.08.2013, Poznań Górczyn - Poznań Starołęka

Poc. dodatkowy 81602/3 "Amelinium" z Kostrzyna n. Odrą do Warszawy Wsch. jedzie łącznicą pomiędzy Górczynem a Starołęką.
EN57-1017
04.08.2013, Poznań Górczyn - Poznań Starołęka

Ostatni wagon poc. 81602/3 "Amelinium" z Kostrzyna n. Odrą do Warszawy Wsch.
EN57-1019
06.07.2013, Poznań Główny - Poznań Dębina

Poc. R 71502 z Poznania Gł. do Łodzi Kaliskiej zbliża się do przejazdu pod wiaduktem w ciągu ul. 28 czerwca 1956 r.
EN57-1027
09.11.2013, Piła Główna

Poc. R 87328 do Poznania Gł. oczekuje na odjazd ze stacji początkowej. Z tyłu SA136-002, który przyprowadził poc. R 98124 ze Szczecina Gł. Jednostka EN57-1027 została wynajęta Przewozom Regionalnym z racji wystarczającej ilości Elfów EN76 do uruchamiania pociągów Kolei Wielkopolskich. Na stan PR została wpisana w dniu 31.08.2013.
EN57-1027
09.11.2013, Piła Główna

R 87328 widziany od strony peronu.
EN57-1027
19.10.2013, Palędzie - Poznań Junikowo

Poc. R 70400 w rel. Zielona Góra - Poznań Gł. zbliża się granic administracyjnych Poznania.
EN57-1030 + 983 + 1195
04.08.2013, Szczaniec - Zbąszynek

Opóźniony ok. 10 minut ostatni poc. dodatkowy 87108 "Poznań Express" z Kostrzyna n. Odrą do Poznania Gł.
EN57-1031
10.06.2013, Poznań Główny

Zmodernizowany EN57-1031 przygotowuje się do manewrów po przyprowadzeniu poc. 79444 ze Zbąszynka.
EN57-1031
10.06.2013, Poznań Główny

W szerszym ujęciu. Obok wygaszona SM42-523.
EN57-1031
22.01.2013, Poznań Antoninek - Poznań Wschód

Poc. KW 17133 z Kutna do Poznania Gł. zbliża się do stacji Poznań Wschód. Obecnie na tej linii jeżdżą wyłącznie jednostki EN76.
EN57-1051
08.11.2013, Ostrów Wielkopolski

Przyspieszony poc. R 16531 z Łodzi Kaliskiej do Kłodzka Gł. na chwilę przed odjazdem.
EN57-1051
08.11.2013, Ostrów Wielkopolski

W szerszym ujęciu. Trwają prace przy modernizacji stacji.
EN57-846 + 1060
30.07.2013, Poznań Główny

Szpaler konduktorów broni dostępu do składu poc. dodatkowego 78107 "Woodstock Express" do Kostrzyna n. Odrą na XIX Przystanek Woodstock.
EN57-1096
31.07.2013, Poznań Górczyn

Poc. R 77243 w rel. Poznań Gł. - Zielona Góra zbliża się do stacji.
EN57-1141
21.07.2013, Poznań Główny

KW 79419 do Zbąszynka oczekuje na odjazd ze stacji początkowej.
EN57-1141
17.07.2013, Poznań Wschód - Poznań Garbary

Poc. KW 77125 z Wrześni do Zbąszynka zbliża się do przystanku na Garbarach. Po prawej fragment EC Garbary.
EN57-1141
10.07.2013, Poznań Główny

Poc. KW 79417 oczekuje na odjazd do Zbąszynka ze stacji początkowej.
EN57-1141
30.06.2013, Poznań Główny - Poznań Górczyn

Poc. KW 79407 w rel. Poznań Gł. - Zbąszynek opuszcza Poznań.
EN57-1158
30.06.2013, Poznań Dębina - Poznań Główny

EN57-1158 z malowaniu województwa dolnośląskiego jako poc. R 77531 w rel. Ostrów Wielkopolski - Poznań Gł. podjeżdża pod wzniesienie w stronę stacji przeznaczenia.
EN57-1175
20.07.2013, Rokietnica - Kiekrz

Poc. IR "Delfin" w rel. Poznań Gł. - Kołobrzeg wjeżdża do Rokietnicy. 
EN57-1195 + 983 + 1030
04.08.2013, Poznań Główny - Poznań Górczyn

Podsył trzech jednostek EN57 do Kostrzyna n. Odrą. Skład obejmie poc. dodatkowy 87108 "Poznań Express" w rel. Kostrzyn - Poznań.
EN57-1219
01.08.2013, Poznań Wschód

Poc. R 57322/3 z Torunia Gł. do Poznania Gł. wjeżdża na stację.
EN57-1219
21.04.2013, Poznań Główny

Jednostka po przyprowadzeniu poc. R 70240 z Zielonej Góry rozpoczyna manewry. Obok EN57-725 z poc. IR 75111 "Drwęca" do Olsztyna Gł.
EN57-1276
30.07.2013, Poznań Główny

Poc. R 78477 do Piły Gł. oczekuje na odjazd ze stacji początkowej.
EN57-1314
31.07.2013, Poznań Garbary - Poznań Wschód

Poc. R 75310/1 w rel. Poznań Gł. - Inowrocław zbliża się do stacji Poznań Wschód.
EN57-1319
01.08.2013, Poznań Wschód

Poc. R 57334/5 z Torunia Gł. oczekuje na odjazd w stronę stacji końcowej.
EN57-1331 + 1260 + 872
04.08.2013, Szczaniec - Zbąszynek

Dodatkowy poc. 81102 "Ale lipa!" z Kostrzyna n. Odrą do Białegostoku. Pociąg zorganizowano z okazji XIX Przystanku Woodstock.
EN57-1387
17.09.2013, Poznań Główny

Poc. R 77243 do Zielonej Góry oczekuje na odjazd ze stacji początkowej.
EN57-1412
10.07.2013, Poznań Główny

Poc. KW 79417 do Zbąszynka przygotowuje się do odjazdu ze stacji początkowej.
EN57-1412
22.01.2013, Poznań Wschód - Poznań Antoninek

Zmodernizowany EN57 jako poc. KW 71134 do Kutna wyjeżdża z Poznania.
EN57-1413
01.08.2013, Gułtowy - Kostrzyn Wielkopolski

Poc. KW 77125 w rel. Września - Zbąszynek zbliża się do Kostrzyna Wlkp.
EN57-1413
01.08.2013, Gułtowy - Kostrzyn Wlkp

KW 77125 widziany od drugiej strony. W tle wiadukt drogi S5.
EN57-1413
10.06.2013, Poznań Główny

Poc. KW 79417 do Zbąszynka oczekuje na odjazd ze stacji początkowej. Po lewej fragment ostatniego wagonu poc. TLK 75104 "Jeziorak" z Poznania Gł. do Olsztyna Gł. oraz jednostki EN76-030, która pojedzie jako poc. KW 77138 do Konina.
EN57-1413
10.06.2013, Poznań Główny

W zbliżeniu.
EN57-1413
10.06.2013, Poznań Główny

Zmodernizowana jednostka w całej okazałości. W tle EN76-030 z poc. KW 77138 do Konina.
EN57-1413
10.06.2013, Poznań Główny

Ujęcie z tablicą stacyjną.
EN57-1413
07.03.2013, Poznań Antoninek - Poznań Wschód

Przyspieszony poc. KW 77127 w rel. Konin - Poznań Gł. wjeżdża do Poznania.
EN57-1419
08.11.2013, Ostrów Wielkopolski

Poc. R 67530 z Oleśnicy skończył bieg. Obok EN57-1051 z przyspieszonym poc. R 16531 z Łodzi Kaliskiej do Kłodzka oczekuje na odjazd.
EN57-1434 + 1412
29.07.2013, Palędzie - Dopiewo

Poc. KW 79413 w rel. Poznań Gł. - Zbąszynek przed chwilą wyjechał z Palędzia.
EN57-1434
21.03.2013, Poznań Antoninek - Poznań Wschód

Zmodernizowany EN57 z przyspieszonym poc. KW 77127 z Konina wjeżdża do Poznania.
EN57-1446
21.07.2013, Poznań Główny

EN57 w malowaniu województwa dolnośląskiego jako poc. R 75314/5 do Torunia Gł. oczekuje na odjazd ze stacji początkowej.
EN57-1456 + 1243 + 1250
01.08.2013, Poznań Wschód

Opóźniony ok. 40 minut woodstockowy dodatek 18600/1 "Zaraz Będzie Ciemno" z Warszawy Gdańskiej do Kostrzyna n. Odrą przelatuje przez stację.
EN57-1456 + 1243 + 1250
31.07.2013, Poznań Wschód - Poznań Garbary

Poc. dodatkowy 18600/1 "Zaraz Będzie Ciemno" z Warszawy Gdańskiej do Kostrzyna n. Odrą zbliża się do stacji Poznań Gł.
EN57-1456 + 1243 + 1250
31.07.2013, Poznań Główny - Poznań Górczyn

18600/1 "Zaraz Będzie Ciemno" wyjeżdża z Poznania.
EN57-1725
04.08.2013, Poznań Główny - Poznań Górczyn

R 87472/3 "Malta" w rel. Poznań Gł. - Zielona Góra jedzie po torze niewłaściwym. Chwilę wcześniej drugim torem z Poznania odjechał pociąg dodatkowy do Kostrzyna n. Odrą.
EN57-1725
04.08.2013, Porażyn - Opalenica

Poc. R 70402 w rel. Zielona Góra - Poznań Gł.
EN57-xxx + 1725
17.07.2013, Poznań Wschód - Poznań Garbary

R 79922/3 w rel. Mogilno - Poznań Gł. za chwilę zatrzyma się na przystanku na Garbarach. W tle komin elektrociepłowni Garbary.
EN57-742 + EN57-1762
07.12.2013, Poznań Dębiec

R 77731 z Leszna jedzie w stronę ostatniej stacji na swojej drodze. Brak drugiego toru związany jest z modernizacją linii do Wrocławia.
EN57-1765
04.08.2013, Zbąszynek

Opóźniony ok. 10 minut poc. dodatkowy 82602/3 "Grabik" z Kostrzyna n. Odrą do Lublina wjeżdża na stację w Zbąszynku.
EN57-1804
05.12.2013, Poznań Główny

Poc. KW 79417 do Zbąszynka przygotowuje się do odjazdu ze stacji początkowej. Ponad nim znajduje się nowy budynek dworca wraz z nową galerią handlową "Poznań City Center".
EN57-1804
05.12.2013, Poznań Główny

KW 79417 w zbliżeniu.
EN57-1805 + EN57-1804
01.08.2013, Gułtowy - Kostrzyn Wielkopolski

Druga jednostka poc. KW 17141 w rel. Kłodawa - Poznań Gł. zbliża się do Kostrzyna Wlkp.
EN57-1805
19.10.2013, Palędzie - Poznań Junikowo

Wielkopolski EN57-1805 jako poc. KW 79438 w rel. Zbąszynek - Poznań Gł. wjeżdża do Poznania.
EN57-1805
19.10.2013, Poznań Junikowo - Palędzie

Poc. KW 79407 w rel. Poznań Gł. - Zbąszynek opuszcza Poznań.
EN57-1805 + EN57-1804
Gułtowy - Kostrzyn Wielkopolski

Dwie jednostki EN57 w wielkopolskich barwach jako poc. KW 17141 w rel. Kłodawa - Poznań Gł. zbliżają się do Kostrzyna.
EN57-1805
26.01.2013, Podstolice - Września

Poc. KW 71134 w rel. Poznań Gł. - Kutno zbliża się do Wrześni.
EN57-996 + 1823
01.08.2013, Poznań Wschód

Dwie jednostki jako poc. R 75310/1 w rel. Poznań Gł. - Inowrocław zatrzymują się przy peronie 2.
EN57-1824
20.07.2013, Poznań Strzeszyn - Złotniki

Poc. R 78443 z Poznania Gł. do Koszalina opuszcza Poznań. Nad nim linia 395 Zieliniec - Kiekrz, stanowiąca towarową obwodnicę Poznania.
EN57-1936
05.12.2013, Poznań Główny

Poc. R 76930 do Wrocławia Gł. oczekuje na odjazd ze stacji początkowej. W tle EN57-1085, który skończył bieg po przyprowadzeniu poc. R 67927 z Wrocławia Gł.. Na stacji trwa montaż elektronicznych "pragotronów".
EN57-1936
05.12.2013, Poznań Główny

R 76930 w zbliżeniu.
EN57-1945
20.07.2013, Rokietnica

Poc. R 78313/2 z Poznania Gł. do Szczecina Gł. wjeżdża na stację w Rokietnicy, przejeżdżając pod wiaduktem drogi S11.
EN57-1945
20.07.2013, Rokietnica

R78313/2 w  chwilę później.
EN57-2035 + EN57-2054
07.12.2013, Poznań Główny - Poznań Dębiec

Poc. IR 56111/0 "Mamry" w rel. Olsztyn Gł. - Jelenia Góra jedzie po torze niewłaściwym modernizowanej linii do Wrocławia.
EN57-2035 + EN57-2054
07.12.2013, Poznań Główny - Poznań Dębiec

Poc. IR 56111/0 "Mamry" w rel. Olsztyn Gł. - Jelenia Góra jedzie po torze niewłaściwym modernizowanej linii do Wrocławia.
EN57-2067
09.03.2013, Papowo Toruńskie - Toruń Wschodni

Poc. R 59346/7 w rel. Jabłonowo Pom. - Bydgoszcz Gł. wjeżdża do Torunia.
EN57-2069
09.11.2013, Poznań Główny

Zmodernizowany EN57 w obsłudze poc. R 78121 w rel. Jarocin - Szczecin Gł., oczekuje na odjazd.
EN57-2069
09.11.2013, Szczecin Główny

R 78121 z Jarocina skończył bieg.
EN62-001
26.09.2013, Gdańsk Stadion Expo

Trójczłonowy ELF dla województwa warmińsko-mazurskiego na targach TRAKO.
EN71-026
11.04.2010, Poznań Główny

4-członowa jednostka oczekuje na zatrudnienie. Obok SM42-464.
EN76-001
21.09.2010, Berlin

Pierwszy ELF po premierze na targach Innotrans.
EN76-015
12.10.2011, Gdańsk Oliwa

4-członowy ELF dla Kolei Mazowieckich. Obok lokomotywa 380-020.
EN76-015
12.10.2011, Gdańsk Oliwa

Mazowiecki ELF od drugiej strony.
EN76-027
26.01.2013, Września - Podstolice

Poc. KW 17133 w rel. Kutno - Poznań Gł. opuszcza Wrześnię.
EN76-028
19.03.2013, Poznań Antoninek - Poznań Wschód

Przyspieszony poc. KW 71127 w rel. Konin - Poznań Gł. wjeżdża do Poznania.
EN76-028 + EN76-029
25.11.2013, Poznań Wschód - Poznań Antoninek

Opóźniony kilka minut poc. KW 71136 z Poznania Gł. do Kłodawy wyjeżdża z Poznania.
EN76-029
04.08.2013, Opalenica - Porażyn

Ubazgrany poc. KW 79411 w rel. Poznań Gł. - Zbąszynek.
EN76-029
10.06.2013, Poznań Główny

ELF oczekuje na zatrudnienie.
EN76-029
21.01.2013, Poznań Wschód - Poznań Antoninek

KW 77128 z Poznania Gł. do Wrześni opuszcza Poznań.
EN76-029
14.01.2013, Poznań Antoninek - Poznań Wschód

Poc. KW 17133 w rel. Kutno - Poznań Gł. z obrzydliwym bazgrołem zbliża się do stacji Poznań Wschód.
EN76-030
09.11.2013, Poznań Główny

KW 71132 do Kutna oczekuje na odjazd ze stacji początkowej.
EN76-030
01.08.2013, Poznań Wschód

Poc. KW 77137 z Koła do stacji Poznań Gł. wymienia pasażerów przy peronie.
EN76-030
17.07.2013, Poznań Wschód - Poznań Garbary

Poc. KW 77123 w rel. Konin - Poznań Gł. zbliża się do przystanku Garbary.
EN76-030
17.07.2013, Poznań Garbary - Poznań Wschód

Poc. KW 71132 w rel. Poznań Gł. - Kutno w połowie odległości pomiędzy stacjami Poznań Garbary a Poznań Wschód.
EN76-030
10.06.2013, Poznań Główny

KW 77138 do Konina oczekuje na odjazd ze stacji początkowej. Wokół trwają prace wykończeniowe przy budynku nowego dworca i galerii handlowej.
EN76-030
26.01.2013, Podstolice - Września

Poc. KW 77126 w rel. Poznań Gł. - Konin zbliża się do Wrześni.
EN76-031
01.05.2013, Poznań Wschód - Poznań Antoninek

Poc. KW 71134 w rel. Poznań Gł. - Kutno za chwilę zatrzyma się na przystanku Poznań Antoninek.
EN76-032
01.08.2013, Gułtowy - Kostrzyn Wielkopolski

KW 77123 w rel. Konin - Poznań Gł. zbliża się do Kostrzyna.
EN76-032
01.08.2013, Kostrzyn Wielkopolski - Gułtowy

Poc. KW 71132 z Poznania Gł. do Kutna wyjechał z Kostrzyna.
EN76-033 + 034
01.08.2013, Poznań Wschód

Poc. KW 77134 w rel. Poznań Gł. - Konin zatrzymuje się przy peronie 3.
EN76-035
24.11.2013, Poznań Główny

EN76-035 na ekspozycji przy peronie 4a z okazji poznańskich Katarzynek.
EN76-035
30.07.2013, Poznań Główny

Poc. KW 77140 do Konina oczekuje na odjazd ze stacji początkowej.
EN76-035
10.07.2013, Poznań Główny

KW 77138 do Konina oczekuje na odjazd ze stacji początkowej.
EN76-037
30.11.2013, Poznań Górczyn - Poznań Główny

Poc. KW 79440 ze Zbąszynka na ostatnim łuku przed stacją docelową.
EN76-037
01.08.2013, Kostrzyn Wielkopolski - Gułtowy

Poc. KW 77120 w rel. Poznań Gł. - Konin w promieniach porannego słońca wyjeżdża z Kostrzyna.
EN76-041
26.11.2013, Poznań Wschód - Poznań Antoninek

Poc. KW 77128 z Poznania Gł. do Wrześni wyjeżdża z Poznania.
EN96-002
12.10.2011, Gdańsk Oliwa

Najkrótszy, 2-członowy przedstawiciel rodziny ELF na targach TRAKO. 4 pojazdy tego typu zamówiło województwo świętokrzyskie.
EP07-211
06.07.2013, Poznań Główny - Poznań Dębiec

Poc. TLK 56103/2 "Pomorzanin" w rel. Gdynia Gł. - Wroclaw Gł. opuszcza główną poznańską stację. Na zdjęciu widoczne pomiary geodezyjne modernizowanej linii do Wrocławia.
EP07-312
17.07.2013, Poznań Garbary - Poznań Wschód

Poc. TLK 75100 "Bałtyk" w rel. Poznań Gł. - Gdynia Gł. zbliża się do stacji Poznań Wschód, którą minie bez zatrzymania.
EP07-338
03.08.2013, Krzyż - Drawski Młyn

Poc. IR 83120 w rel. Świnoujście - Kraków Gł. opuszcza Krzyż, przejeżdżając mostem nad Notecią.
EP07-338
15.03.2013, Poznań Główny - Poznań Dębiec

R 87374 z Krzyża do Leszna opuścił stację początkową. Lokomotywa została wypożyczona od PKP Intercity.
EP07-379
05.01.2013, Ligowiec - Poznań Wschód

TLK 57104/5 "Jeziorak" w rel. Olsztyn Gł. - Poznań Gł. przed chwilą przekroczył granicę administracyjną miasta Poznań.
EP07-389
29.06.2013, Poznań Dębina

Poc. TLK 45103 "Gwarek" z Katowic do Gdyni Gł. mija bez zatrzymania przystanek osobowy.
EP07-410
20.07.2013, Kiekrz - Rokietnica

Wakacyjnie wzmocniony skład poc. TLK 33510 / 38510 "Przemyślanin" w rel. Przemyśl Gł. - Świnoujście zbliża się do Rokietnicy.
EP07-1041
15.03.2013, Poznań Dębiec - Poznań Główny

Poc. TLK 65104/5 "Sielawa" w rel. Wrocław Gł. - Olsztyn Gł. zbliża się do Poznania Gł. Górą przejeżdża jednostka EN57-645 jako poc. R 87472/3 w rel. Poznań Gł. - Zielona Góra.
EP07-1064
09.11.2013, Poznań Główny

TLK 71102 "Goplana" do Warszawy Wsch. oczekuje na odjazd ze stacji początkowej. Na zdjęciu widoczna bryła nowego dworca w wieczorno-nocno-porannej iluminacji.
EP07-1067
20.04.2013, Poznań Główny

Niezidentyfikowany TLK zatrzymuje się przy peronie 6.
EP07-1069
24.11.2013, Poznań Główny

TLK 38106 "Sukiennice" ze stacji Kraków Płaszów do Szczecina Gł. już po zmianie czoła i lokomotywy prowadzącej. Poc. do Poznania przyprowadziła EP09-001.
EP07-2001
30.11.2013, Poznań Główny - Poznań Dębiec

IR 56110 "Mamry" z Olsztyna Gł. do Jeleniej Góry jedzie po torze niewłaściwym modernizowanej linii do Wrocławia.
EP07-2002
30.11.2013, Poznań Dębiec - Poznań Główny

Poc. IR "Rudawy" z Jeleniej Góry do Ełku zbliża się do Poznania Gł.
EP07-2002
01.08.2013, Poznań Wschód

IR 57110/1 "Drwęca" z Olsztyna Gł. do Poznania Gł. mija stację bez zatrzymania.
EP07-2002
21.01.2013, Poznań Wschód - Poznań Antoninek

Poc. IR 61128 "Rudawy" w rel. Wrocław Gł. - Ełk opuszcza Poznań.
EP07-2003
30.11.2013, Poznań Dębiec

Poc. IR "Mamry" w rel. Międzylesie - Olsztyn Gł. zatrzymuje się przy peronie przystanku.
EP07-2003
30.11.2013, Poznań Dębiec

Zbliżenie na pociąg...
EP07-2003
30.11.2013, Poznań Dębiec

... oraz na zmodernizowaną lokomotywę.
EP07-2004
14.12.2013, Poznań Dębiec

Poc. IR "Mamry" w rel. Międzylesie - Olsztyn Gł. zbliża się do Poznania Gł.
EP08-007
01.08.2013, Kostrzyn Wielkopolski - Gułtowy

Poc. TLK 71102 "Goplana" w rel. Poznań Gł. - Warszawa Wsch. opuścił Kostrzyn.
EP08-007
26.01.2013, Podstolice - Września

EP08 w historycznym malowaniu z poc. TLK 81100 "Podlasiak" w rel. Szczecin Gł. - Białystok zbliża się do Wrześni. Na haku lokomotywy znajduje się 9 pudeł.
EP08-009
10.06.2013, Poznań Główny

Świnka manewruje po odpięciu się od jednego ze składów.
EP08-010
21.03.2013, Poznań Wschód - Poznań Antoninek

EP08-010 na czele poc. EIC 8102 "Chrobry" w zastępstwie 111Ed-001, która została odesłana do bydgoskiego producenta na przegląd. 111Ed miała go objąć od Poznania w ramach jazd testowych w PKP Intercity.
EP08-013
01.10.2013, Poznań Główny

EP08-013 na torach postojowych ze składem niezidentyfikowanego EIC.
EP09-001
24.11.2013, Poznań Główny

Epoka odrywa się od składu poc. TLK 38106 ze stacji Kraków Płaszów do Szczecina Gł.
EP09-001
24.11.2013, Poznań Główny

W zbliżeniu.
EP09-002
26.01.2013, Września - Podstolice

TLK 38106/7 "Sukiennice" w rel. Kraków Płaszów - Szczecin Gł. (przez Łódź) opuszcza Wrześnię.
EP09-008
01.08.2013, Kostrzyn Wielkopolski - Gułtowy

Poc. TLK 73104/5 "Cegielski" w rel. Poznań Gł. - Kraków Gł. opuszcza Kostrzyn.
EP09-014
13.03.2013, Poznań Wschód - Poznań Antoninek

Poc. TLK 81100/1 "Podlasiak" w rel. Szczecin Gł. - Białystok opuszcza Poznań.
EP09-014
22.01.2013, Poznań Antoninek - Poznań Wschód

Poc. TLK 38106/7 "Sukiennice" ze stacji Kraków Płaszów do Szczecina Gł. (przez Łódź) wjeżdża do Poznania.
EP09-032
24.04.2013, Poznań Dębiec

EP09-032 na czele poc. EIC 6100 "Panorama" w rel. Wrocław Gł. - Warszawa Wsch. w zastępstwie testowanej lokomotywy 111Ed-001.
EP09-032
26.01.2013, Sokołowo Wrzesińskie - Podstolice

Poc. EIC 1600/1 "Panorama" w rel. Warszawa Wsch. - Wrocław Gł. przejeżdża estakadą nad Wrześnicą, stanowiącą kolejową obwodnicę Wrześni.
EP09-032
26.01.2013, Sokołowo Wrzesińskie - Podstolice

Lokomotywa prowadząca EIC 1600/1 w zbliżeniu.
EP09-037
26.01.2013, Podstolice - Sokołowo Wrzesińskie

Poc. TLK 71105/4 "Lubuszanin" w rel. Zielona Góra / Gorzów Wlkp. - Warszawa Wsch. przejeżdża estakadą nad Wrześnicą.
EP09-042
22.04.2013, Poznań Dębiec - Poznań Główny

EIC 6100 "Panorama" z Wrocławia Gł. do Warszawy Wsch. zbliża się do stacji Poznań Gł. EP09-042 pojechała w zastępstwie 111Ed-001.
ES64F4-152
19.10.2013, Poznań Junikowo - Palędzie

Mieszane brutto kieruje się w stronę zachodniej granicy.
ES64F4-152
01.05.2013, Poznań Starołęka - Poznań Franowo

Importowane Fordy jadą do Franowo. Z naprzeciwka na zwolnienie toru oczekuje Ol49-69 z poc. specjalnym "Franek" w rel. Poznań Gł. - Poznań Franowo - Poznań Gł.
ES64F4-212
14.12.2013, Poznań Starołęka - Poznań Górczyn

Eurosprinter, należący do spółki ERS Railways prowadzi pociąg towarowy z naczepami samochodowymi na wagonach kieszeniowych.
ES64F4-457
03.08.2013, Drawski Młyn - Krzyż

Lokomotywa, wynajęta przez Orlen, prowadzi skład cystern w stronę Szczecina.
ES64F4-803
07.1.2013, Poznań Górczyn - Poznań Starołęka

Kontenerowe brutto jedzie w stronę Starołęki.
ES64F4-843
04.08.2013, Szczaniec - Zbąszynek

Kontenery z Niemiec jadą w stronę Poznania.
ET22-824
03.08.2013, Krzyż - Drawski Młyn

Byk na czele składu węglarek do stacji Zdzieszowice.
ET22-1034 + 738
27.05.2013, Poznań Franowo - Poznań Krzesiny

Duet byków na czele składu gruszek zjeżdża łącznicą z Franowa i kieruje się w stronę Ostrowa Wiekopolskiego.
ET22-1034 + 738
27.05.2013, Poznań Franowo - Poznań Krzesiny

W chwilę później, za wiaduktem autostrady A2.
ET22-1144
30.11.2013, Poznań Górczyn - Poznań Starołęka

Brutto z węglarkami uchwycone w ostatniej chwili.
ET22-2025 + 711
05.01.2013, Poznań Piątkowo - Koziegłowy

Węglarki kierują się w stronę posterunku odgałęźnego Zieliniec.
ET41-058
09.03.2013, Toruń Wschodni - Toruń Miasto

Jamnik na czele pociągu kontenerowego jedzie w stronę Torunia Głównego.
EU07-076
26.01.2013, Września - Podstolice

Poc. IR 18103 "Portowiec" w rel. Warszawa Wsch. - Szczecin Gł. opuszcza Wrześnię.
EU07-078
14.01.2013, Poznań Antoninek - Poznań Wschód

IR 18103 "Portowiec" w rel. Warszawa Wsch. - Szczecin Gł. wjeżdża do Poznania.
EU07-133
17.07.2013, Poznań Garbary - Poznań Wschód

Poc. (jeszcze) kategorii RE 72110 "Warta" w rel. Poznań Gł. - Lublin zbliża się do stacji Poznań Wschód.
EU07-186
01.08.2013, Kostrzyn Wielkopolski - Gułtowy

Poc. RE 72110 "Warta" w rel. Poznań Gł. - Lublin opuszcza Kostrzyn Wlkp.
EU07-217
03.08.2013, Drawski Młyn - Krzyż

Wakacyjny poc. IR 18520 "Bosman" w rel. Warszawa  Wsch. - Świnoujście zbliża się do Krzyża.
EU07-222
30.11.2013, Poznań Dębiec - Poznań Główny

Poc. R 77735 w rel. Leszno - Poznań Gł. zbliża się do stacji docelowej. Brak drugiego toru linii związany jest z jej modernizacją.
EU07-223
06.07.2013, Poznań Główny - Poznań Dębiec

Poc. R 77726 z Poznania do Leszna jedzie modernizowaną linią Poznań - Wrocław.
EU07-360
30.07.2013, Poznań Główny

Poc. TLK 75104/5 "Jeziorak" do Olsztyna Gł. oczekuje na odjazd ze stacji początkowej. Obok EN76-028 jako poc. KW 79326 do Konina.
EU07-1502
09.03.2013, Toruń Wschodni - Papowo Toruńskie

Zmodernizowana siódemka z pociągiem kontenerowym kieruje się w stronę Iławy, przejeżdżając obok krawędzi peronowej dawnego przystanku Toruń Elana.
EU07A-001
01.08.2013, Kostrzyn Wielkopolski - Gułtowy

EIC 6103/2 "Fredro" w rel. Wrocław Gł. - Warszawa Wsch. zostawił za sobą Kostrzyn Wlkp.
EU07A-001
21.03.2013, Poznań Wschód - Poznań Antoninek

EIC 6103/2 "Fredro" w rel. Wrocław Gł. - Warszawa Wsch. opuszcza Poznań.
EU44-002
04.08.2013, Zbąszynek - Szczaniec

Poc. EIC 57001 "Berlin-Gdynia Express" w rel. Gdynia Gł. - Berlin Hbf mija bez zatrzymania posterunek odgałęźny Dąbrówka Zbąska.
EU44-003
30.11.2013, Poznań Główny - Poznań Górczyn

EIC 17003 "Berlin-Warszawa Express" w rel. Warszawa Wsch. - Berlin Hbf opuszcza Poznań.
EU44-003
19.10.2013, Palędzie - Poznań Junikowo

Poc. EN 71010/1 (447) "Jan Kiepura" w rel. Amsterdam Centraal - Warszawa Wsch. zbliża się do granic administracyjnych Poznania.
EU44-003
06.07.2013, Poznań Górczyn - Poznań Główny

EN 71010/1 (447) "Jan Kiepura" w rel. Amsterdam Centraal - Warszawa Wsch. zbliża się do Poznania Gł.
EU44-004
19.10.2013, Poznań Junikowo - Palędzie

Poc. EIC 57001 "Berlin-Gdynia Express" w rel. Gdynia Gł. - Berlin Hbf opuszcza Poznań, kierując się ku zachodniej granicy.
EU44-004
04.08.2013, Zbąszynek - Szczaniec

Poc. specjalny "Classic Courier" przejeżdża przez posterunek odgałęźny Dąbrówka Zbąska.
EU44-004
06.07.2013, Poznań Główny - Poznań Górczyn

Husarz z poc. EIC 17001 "Berlin-Warszawa Express" w rel. Warszawa Wsch. - Berlin Hbf opuszcza Poznań.
EU44-005
31.07.2013, Poznań Górczyn

Poc. EIC 71002/3 (45) "Berlin-Warszawa Express" mija bez zatrzymania stację Poznań Górczyn.
EU44-007
19.10.2013, Poznań Junikowo - Palędzie

Poc. EIC 17001 "Berlin-Warszawa Express" w gęstej mgle opuszcza Poznań.
EU44-007
26.01.2013, Podstolice - Sokołowo Wrzesińskie

EC 71006/7 (41) "Berlin-Warszawa Express" mknie w stronę Warszawy po obwodnicy wrzesińskiej.
EU44-007
14.01.2013, Poznań Antoninek - Poznań Wschód

EIC 17003 "Berlin-Warszawa Express" wjeżdża do Poznania.
EU44-008
24.11.2013, Poznań Główny

Wystawa taboru przy peronie 4a z okazji Katarzynek. W tle EP07-1052.
EU44-010
19.10.2013, Palędzie - Poznań Junikowo

EN 71010/1 (447) "Jan Kiepura" w rel. Amsterdam Centraal - Warszawa Wsch. zbliża się do Poznania.
EU44-010
30.06.2013, Poznań Główny - Poznań Górczyn

Poc. EIC 57001 "Berlin-Gdynia Express" w rel. Gdynia Gł. - Berlin Hbf opuszcza Poznań. Husarz został oklejony w barwy festiwalu Open'er, odbywającego się w dniach 3-7 lipca w Gdyni.
Inspiro
19.09.2012, Berlin

Premiera zespołu Inspiro dla Metra Warszawskiego na targach Innotrans w Berlinie.
MDD4-01
19.09.2012, Berlin

Nowa manewrówka z napędem hydraulicznym, wyprodukowana przez firmę Express Service z Ruse w Bułgarii. Lok posiada moc 403 kW, masę 41 t, rozwija prędkość 60 km/h i siłę pociągową przy rozruchu 135 kN. Jest to największa i najmocniejsza lokomotywa dwuosiowa, będąca w ofercie producenta.
MR 4022 / MRD 4222
27.12.2012, Grudziądz Owczarki - Grudziądz

Poc. 5532 w rel. Malbork - Toruń Gł. zbliża się do stacji Grudziądz.
MR 4039 / MRD 4239
27.12.2012, Dragacz - Grudziądz

Poc. 19432 w rel. Chojnice - Grudziądz zjeżdża z mostu na Wiśle by za chwilę osiągnąć stację docelową.
Ol49-59
05.12.2013, Poznań Główny

Jeden z ostatnich poc. KW 77366 do Wolsztyna, planowo obsługiwanych parowozem. Od nowego rozkładu jazdy, obowiązującego od 15 grudnia 2013 r. parowozy przejęły obsługę dwóch par pociągów pomiędzy Wolsztynem a Lesznem (77420/77451 i 77428/77459) Na stacji trwa montaż elektonicznych "pragotronów".
Ol49-59
05.12.2013, Poznań Główny

Bonanza w kłębach pary. Poc. KW 77366 do Wolsztyna.
Ol49-59
24.11.2013, Poznań Główny

Oelka podstawia się do poc. specjalnego "Franek". Przy peronie 4a wystawa taboru, którą rozpoczyna EN76-035.
Ol49-59
01.10.2013, Poznań Główny

Poc. KW 77366 do Wolsztyna oczekuje na odjazd ze stacji początkowej.
Ol49-59
01.10.2013, Poznań Główny

KW 77366 do Wolsztyna.
Ol49-59
01.10.2013, Poznań Główny

KW 77366 do Wolsztyna.
Ol49-59
01.10.2013, Poznań Główny

Ogrzewane parowo wagony 120A w składzie poc. KW 77366 do Wolsztyna.
Ol49-59
24.04.2013, Poznań Główny - Poznań Dębiec

Poc. KW 77366 do Wolsztyna w niedługo po opuszczeniu stacji początkowej.
Ol49-69
06.07.2013, Poznań Główny - Poznań Dębina

Poc. specjalny "Krasnal" do Wrocławia Gł., uruchomiony przez IRiPK Poznań w ramach projektu TURKOL, opuszcza stację początkową.
Ol49-69
01.05.2013, Poznań Wschód - Poznań Antoninek

Poc. specjalny "Franek", uruchomiony przez IRiPK Poznań na trasie Poznań Gł. - Poznań Franowo - Poznań Gł.
Ol49-69
01.05.2013, Poznań Franowo - Poznań Starołęka

"Franek" po przepuszczeniu poc. towarowego jedzie w stronę Poznania Gł.
Ol49-69
27.04.2013, Wiry - Szreniawa

Poc. specjalny "Cegielski" z okazji XX Parady Parowozów we Wolsztynie.
ROGER 1000
21.09.2010, Berlin

Spalinowy wagon pomiarowy wyprodukowany prez grupę MerMec dla kolei szwajcarskich SBB. W pojeździe zabudowano układy do pomiaru geometrii toru (zgodnie z EN 13848), do oceny stanu toru (złączy, powierzchni tocznej, podkładów, podsypki oraz urządzeń przytorowych), do pomiaru i oceny napowietrznej sieci trakcyjnej, do pomiaru profilu szyny, do pomiaru korrugacji, do pomiaru prądów powrotnych. Dodatkowo posiada system lokalizacji. Długość wagonu wynosi 23,9 (ze zderzakami), prędkość maksymalna 160 km/m, a masa 66 t. Wyposażono go w dwa silniki spalinowe o mocy 336 kW każdy. We wnętrznu znajdują się miejsca siedzące dla 12 pasażerów (6 osób w pomieszczeniu kontrolno-pomiarowym oraz 6 w pokoju zebrań). Pojazd wyposażono w układy zabezpieczeń Integra SIGNUM, ZUB, ETCS poziomu 2.
SA106-006
27.12.2012, Dragacz

Poc. 59561 w rel. Grudziądz - Laskowice Pom. zatrzymał się na krótką chwilę przy peronie przystanku Dragacz.
SA106-019
15.08.2013, Grzywna

Poc. 55030 w rel. Grudziądz - Toruń Gł. oczekuje na planową godzinę odjazdu. W tle widać fragment kozła oporowego z tarczą D1. W okresie 17.07-15.08.2013 linia 207 na odcinku Grzywna - Wrocławki była nieprzejezdna z racji prac w obrębie stacji Chełmża.
SA106-019
15.08.2013, Grzywna

Pasażerowie przesiadają się z autobusów komunikacji zastępczej do SA106, który zawiezie ich do Torunia. Pierwsza przesiadka nastąpiła na przystanku Wrocławki, dokąd podróżnych dowiózł SA134-002.
SA106-019
15.08.2013, Grzywna

55020 wyrusza w drogę do Torunia Gł.
SA106-019
27.12.2012, Grupa - Dubielno

Poc. 1923 w rel. Grudziądz - Laskowice Pom. zbliża się do wiaduktu autostrady A1.
SA132-003
08.11.2013, Leszno

SA132-003 przygotowuje się do odjazdu ze stacji początkowej jako KW 77451 do Wolsztyna. Po lewej SA132-011 jako KW 7723 z Ostrowa Wlkp. skończył bieg
SA132-004
07.12.2013, Poznań Dębiec - Poznań Główny

Poc. KW 77329 z Wolsztyna w chwilę po odjeździe z ostatniego przystanku na swojej drodze.
SA132-008
17.07.2013, Poznań Garbary - Poznań Wschód

Poc. KW 77624/5 w rel. Poznań Gł. - Wągrowiec zbliża się do stacji Poznań Wschód.
SA132-011
08.11.2013, Ostrów Wielkopolski

Poc. KW 7723 do Leszna oczekuje na odjazd ze stacji początkowej.
SA132-011
08.11.2013, Ostrów Wielkopolski

Po lewej poc. KW 7723, a po prawej ruszający na manewry EN57-1419.
SA132-011
08.11.2013, Ostrów Wielkopolski

KW 7723 do Leszna widziany z sąsiedniego peronu.
SA132-011
05.01.2013, Poznań Karolin

Poc. KW 77626/7 w rel. Poznań Gł. - Gołańcz zatrzymał się przy peronie przystanku Poznań Karolin.
SA132-011
05.01.2013, Poznań Karolin - Czerwonak

KW 77626/7 wyruszył w dalszą drogę do Gołańczy.
SA132-012
04.03.2013, Poznań Główny

Poc. KW 77368 do Wolsztyna oczekuje na odjazd ze stacji początkowej.
SA132-012
02.02.2013, Wągrowiec - Przysieczyn

Poc. KW 79636/7 w rel. Gołańcz - Poznań Gł. wyjeżdża z Wągrowca. W tle wiadukt wągrowieckiej obwodnicy drogowej.
SA132-012
02.02.2013, Wągrowiec - Przysieczyn

KW 79636/7 w chwilę później.
SA132-012
05.01.2013, Czerwonak - Poznań Karolin

Poc. KW 79632/3 w rel. Wągrowiec - Poznań Gł. zbliża się do przystanku Poznań Karolin.
SA132-013
01.08.2013, Poznań Wschód

Poc. KW 77634/5 w rel. Poznań Gł. - Wągrowiec zatrzymuje się przy peronie 1.
SA132-015
21.07.2013, Czerwonak

Poc. KW 77634/5 w rel. Poznań Gł. - Wągrowiec wjeżdża na stację w Czerwonaku.
SA132-015
21.07.2013, Czerwonak

W chwilę później.
SA132-015
21.07.2013, Czerwonak

KW 77634/5 do Wągrowca odjeżdża ze stacji.
SA133-021
27.12.2012, Nicwałd - Grudziądz

Nowy nabytek Arrivy jako poc. 19127 z Brodnicy zbliża się do stacji końcowej.
SA133-022
27.12.2012, Grudziądz - Grudziądz Owczarki

Poc. 5533 w rel. Toruń Gł. - Malbork opuścił stację Grudziądz.
SA134-002
15.08.2013, Wrocławki

SA134-002 w obsłudze poc. 55030 w rel. Grudziądz - Toruń Gł. skończył bieg. Pasażerowie przesiądą się podstawionych autobusów komunikacji zastępczej, by wyruszyć w dalszą drogę z przystanku Grzywna. W okresie 17.07-15.08.2013 ruch pomiędzy Wrocławkami a Grzywną był wstrzymany z racji prac na stacji Chełmża.
SA134-002
15.08.2013, Wrocławki

Trwa przesiadka do autobusów komunikacji zastępczej.
SA134-002
15.08.2013, Wrocławki

SA134-002 oczekuje na odjazd do Grudziądza.
SA134-002
15.08.2013, Wrocławki

W oczekiwaniu na odjazd do Grudziądza.
SA134-010
14.12.2013, Poznań Główny - Poznań Dębina

Poc. KW 77356 w rel. Poznań Gł. - Wolsztyn zbliża się do przystanku na Dębcu.
SA136-002
09.11.2013, Szczecin Główny

Poc. R 88441 z Piły Gł. skończył bieg.
SA136-002
09.11.2013, Szczecin Główny

Poc. R 98124 do Piły Gł. oczekuje na odjazd ze stacji początkowej.
SA136-002
09.11.2013, Szczecin Główny

R 98124 z wyższej perspektywy.
SA136-002
09.11.2013, Pila Główna

R 98124 ze Szczecina Gł. skończył bieg.
SA136-002
09.11.2013, Piła Główna

R 98124 z innej perspektywy.
SA137-001
12.10.2011, Gdańsk Oliwa

Premiera dwuczłonowego SZT Newagu typu 220M na targach Trako.
SA138-001
21.09.2010, Berlin

Premiera trójczłonowego zespołu Newagu typu 221M na targach Innotrans. Na czole jeszcze oznaczenie typu zamiast serii.
SA139-001
09.11.2013, Piła Główna

Pierwszy z zachodniopomorskich Linków jako poc. R 98127 do Szczecina Gł. oczekuje na odjazd ze stacji początkowej. Jednostka musiała już zaliczyć drobną kolizję z racji uszkodzenia zgarniacza po lewej stronie.
SA139-002
26.09.2013, Gdańsk Stadion Expo

Na ekspozycji taboru na targach Trako.
SA139-002
26.09.2013, Gdańsk Stadion Expo

Ekspozycja taborowa targów Trako. Za zachodniopomorskim Linkiem znajduje się 31WE-005 województwa dolnośląskiego oraz Link 600-003 dla kolei NEB.
SM42-482
17.09.2013, Poznań Główny

W oczekiwaniu na zatrudnienie.
SM42-1012
15.08.2013, Chełmża

Stonka otwi ra rządek maszyn torowych, mających przerwę w pracy z racji dnia świątecznego. W tle dwa kominy chełmżyńskiej cukrowni.
SM42-1012
15.08.2013, Chełmża

W zbliżeniu.
SM42-1254
02.09.2013, Poznań Wschód

Kiosk oczekuje na zatrudnienie.
SM42-1602
10.06.2013, Poznań Główny

Dwusilnikowa stonka przetacza się po stacji.
SM42-1603
01.08.2013, Poznań Wschód

W oczekiwaniu na wolną drogę ze składem próżnych węglarek.
SN83-006
12.07.2013, HCP FPS

Jeden z członów SN83-006 w barwach Kolei Śląskich na terenie Fabryki Pojazdów Szynowych w Poznaniu.
SP32-206
03.08.2013, Krzyż - Wieleń Północny

Poc. R 88312 z Krzyża do Piły Gł. powoli toczy się torem niewłaściwym, przejeżdżając pod nowym wiaduktem w ciągu DW 174. Ok. kilometra wcześniej na torze obok prowadzone były roboty torowe.
ST48-002
26.09.2013, Gdańsk Stadion Expo

Zmodernizowana przez Newag tamara dla PKP Cargo na ekspozycji taborowej podczas targów Trako.
SU42-514
03.08.2013, Nowe Drezdenko

Poc. R 88342 w rel. Kostrzyn - Krzyż wjeżdża na stację Nowe Drezdenko. W czasie trwania XIX Przystanku Woodstock wszystkie pociągi pasażerski pomiędzy Kostrzynem a Krzyżem prowadzone były lokomotywami spalinowymi.
SU42-536
08.11.2013, Leszno

Polsat w trakcie pracy manewrowej na stacji. Dalej trzy jednostki EN57 (996, 1337, 608) jako poc. R  8133 do Poznania oraz skład poc. TLK 56103/2 "Pomorzanin" w rel. Gdynia Gł. - Wrocław Gł.
SU45-079
03.08.2013, Santok - Czechów

Poc. R 80429 w rel. Krzyż - Kostrzyn opuszcza Santok. W tle rzeka Warta.
SU45-241
30.07.2013, Poznań Główny

Poc. R 87534 z Kostrzyna skończył bieg. Obsługa składem wagonowym i lokomotywą spalinową wynikała z odbywającego się w tamtym czasie XIX Przystanku Woodstock w Kostrzynie n. Odrą.
SU45-241
30.07.2013, Poznań Główny

W zbliżeniu. Przygotowania do manewrów.
SU45-241
30.07.2013, Poznań Główny

Oblot składu.
SU45-241
30.07.2013, Poznań Główny

Poc. R 78533 wyrusza w drogę do Kostrzyna ze stacji początkowej.
TKp-2316
07.06.2013, Wieliczka

Pomnik techniki w pobliżu zabytkowej kopalni soli.
TKt48-29
09.11.2013, Szczecin Główny

Pomnik techniki na stacji Szczecin Gł.
VMB 2214 IC
19.09.2012, Berlin

Wagon spalinowy do inspekcji sieci trakcyjnej kolei dużych prędkości wyprodukowany przez francuską firmę Geismar dla belgijskiego zarządcy infrastruktury Infrabel. Maszyna jest jedną z trzech zamówionych. Pozostałe dwie służą do diagnostyki ETCS. Pojedynczy wagon waży 86 t, posiada długość 21,24 m pomiędzy zderzakami i bazę 14 m. Jako ciekawostkę można podać, że 7 czerwca 2012 r. prezentowany wagon zainaugurował eksploatację tunelu Diabolo prowadzącego do brukselskiego lotniska i jechał w nim sam król Belgów Albert II Koburg.
VT123-2
21.09.2010, Berlin

2-członowy spalinowy zespół trakcyjny Bombardier Itino, należący do przewoźnika Odenwaldbahn. Został on zmodernizowany w ramach projektu C.L.E.A.N. diesel (Catasyst based Low Emission ApplicatioN). W ramach przebudowy otrzymał nowy silnik o mocy 560 kW wraz z systemem SCR (selektywnej katalitycznej redukcji). Układ napędowy po modernizacji jest o 20% lżejszy w stosunku do oryginału. Po przebudowie jednostka spełnia wymagania normy czystości spalin Euro IIIB - emisja substancji szkodliwych została obniżona o 83%.
Wls40-100
06.07.2013, Ptyś - Maltanka

Poc. z Nowego Zoo zmierza ku stacji końcowej.
Wls40-100
06.07.2013, Maltanka - Ptyś

Poc. do Nowego Zoo wyrusza ze stacji początkowej.
Wls40-100
06.07.2013, Maltanka - Ptyś

Poc. rel. Maltanka - Zwierzyniec, widziany z Galerii Malta.
Wls40-100
05.05.2013, Balbinka

Poc. Maltanka - Zwierzyniec zatrzymuje się przy peronie. W tle Termy Maltańskie.
Wls40-100
05.05.2013, Balbinka

Mijanka pociągów kursujących pomiędzy Zwierzyńcem a Maltanką. Poc. po prawej prowadzi Wls50-1563.
Wls40-100
05.05.2013, Maltanka - Ptyś

Poc. do Nowego Zoo wspina się na wzniesienie przed Termami Maltańskimi.
Wls40-100
05.05.2013, Zwierzyniec - Balbinka

Poc. rel. Zwierzyniec - Maltanka zbliża się do mijanki Balbinka.
Wls40-100
05.05.2013, Zwierzyniec - Balbinka

Poc. z Nowego Zoo wjeżdża na mijankę.
Wls50-1563
06.07.2013, Maltanka - Ptyś

Poc. Maltanka - Zwierzyniec widziany z drugiego brzegu Jeziora Maltańskiego.
Wls50-1563
06.07.2013, Zwierzyniec - Balbinka

Poc. Zwierzyniec - Maltanka za chwilę wjedzie na stację mijankową Balbinka.
Wls50-1563
05.05.2013, Balbinka

Poc. Nowe Zoo - Maltanka wjeżdża na mijankę Balbinka.
Wls50-1563
05.05.2013, Balbinka

Po mijance w Wls40-100 poc. do Nowego Zoo rusza w dalszą drogę.
Wls50-1563
30.04.2013, Balbinka

Poc. do Nowego Zoo opuszcza mijankę.
Wls50-1563
30.04.2013, Ptyś - Maltanka

Poc. z Nowego Zoo zmierza w stronę Maltanki w dzień roboczy.
WM15A-148
15.08.2013, Chełmża

Drezyna stojąca w rządku maszyn, biorących udział w modernizacji stacji Chełmża.
WMB10-8115
09.11.2013, Szczecin Główny

W oczekiwaniu na zatrudnienie.
Z50124
19.09.2012, Berlin

EZT klasy Z 50000 dla francuskiego przewoźnika SNCF, wyprodukowany przez koncern Bombardier. Jednostka osiąga maksymalną prędkość 140 km/h i jest przystosowana do jazdy pod siecią trakcyjną 1,5 kV DC i 25 kV AC. Zamówienie opiewało na 172 jednostki z opcją na 200 kolejnych.