Towarzystwo Przyjaciół Wolsztyńskiej Parowozowni w dniu 1 września 2012 r. po raz kolejny zorganizowało przejazd specjalnego pociągu parowego ze stolicy Wielkopolski - Poznania - nad morze, do Tczewa. gdzie zorganizowano imprezę plenerową, będącą rekonstrukcją walk o tczewskie mosty w trakcie II wojny światowej. Trasa pociągu wiodła następująco:

Poznań Gł. - Piła Gł. - Chojnice - Tczew - Gdynia Gł. - Kościerzyna - Świekatowo - Bydgoszcz Gł. - Inowrocław - Poznań Gł.

Pociąg poprowadziła wolsztyńska Ol49-69, a w składzie znalazły się łącznie 4 wagony: 2 wagony typu 43A, wagon typu 101A ("ryflaki") oraz wagon salonka serii Bwxz, również w oliwkowych barwach. W Kościerzynie zorganizowano nocne zwiedzanie skansenu kolejowego. Czasu jednak nie było za wiele aby obejrzeć wszystkie eksponaty.
Niestety, nie obyło się bez problemów. Jednak dzięki temu pociąg był prowadzony na całej trasie aż trzema lokomotywami...

Tablica relacyjna pociągu specjalnego.
Poznań Główny
Skład pociągu "Flota Wielkopolski" na chwilę przed odjazdem ze stacji początkowej. Już tutaj parowóz został podstawiony z ponad 20-minutowym opóźnieniem.
Dziembówko
Koniec jazdy pociągu z parowozem. Wytopiła się panewka osi tocznej pod budką maszynisty.
Parowóz, okropnie skrzypiąc, manewruje ze składem na boczny tor w celu zwolnienia toru szlakowego dla rozkładowych pociągów.
W chwilę później na bocznym torze.
Po odłączeniu się od składu oelka przejechała na tor szlakowy i podjeżdża pod semafor.
Uszkodzona Ol49-69 wraca do Poznania.
Od strony Piły nadjechała pomoc w postaci lokomotywy SU42-532, przypisanej do lokomotywowni Przewozów Regionalnych w Krzyżu. Maszyna podstawia się do składu.
Z innej perspektywy.
Piła Główna
Pociąg, po przyjeździe na stację z ponad 2-godzinnym opóźnieniem, w całości przemanewrował na tor z drugiej strony dworca, a lokomotywa zmieniła kierunek jazdy. Gotów do wjazdu na Ostbahn.
Złotów
Krótki, planowy postój na stacji.
Chojnice
Tutaj miało zostać przeprowadzone wodowanie parowozu, jednak z racji obsługi pociągu spalinówką zaoszczędzono nieco czasu, już i tak znacznie uszczuplonego przez awarię parowozu.
Widok z sąsiedniego peronu.
Tczew
Pomimo perypetii z Ol49-69, skład pociągu specjalnego dotarł do Tczewa planowo. Lokomotywa odczepia się od składu by przemanewrować na jego drugi koniec i po zakończeniu rekonstrukcji historycznej poprowadzić pociag do Gdyni.
W chwilę później.
Pociąg do Gdyni gotowy do odjazdu.
Pruszcz Gdański
Planowy postój z racji robót torowych i konieczności zwolnienia drogi dla pociągów rozkładowych.
Gdynia Główna
Manewry po przyprowadzeniu pociągu specjalnego.
Skład gotów do drogi w stronę Kościerzyny.
Kościerzyna
"Flota Wielkopolski" gotowa do odjazdu. Dalej SA137-002. W Kościerzynie przydzielono ok. 30 minut na nocne zwiedzanie skansenu kolejowego.
Świekatowo
Pociąg specjalny został serdecznie przywitany przez mieszkańców, którzy specjalnie dla pasażerów i obsługi pociągu przygotowali tort (każdy z pasażerów otrzymał kawałek!) oraz rogaliki.
Bydgoszcz Główna
Lokomotywa SU42 została zastąpiona historyczną już EU06-01, która w lipcu 2012 r. została przekazana przez PKP Cargo do skansenu w Chabówce jako czynny eksponat. Przez brak konieczności zatrzymywania się na uzupełnianie wody pociąg specjalny dotarł do Poznania godzinę przed czasem rozkładowym.